Szülőszöba
Objektív: | Gépváz: | Film: | |||
---|---|---|---|---|---|
Érzékenység: | Expozíciós idõ: | Rekesz: |
Leírás: | Köszönöm a hozzászólásokat a kórházas sorozat eddigi képeihez, szerintem hasznomra váltak. Itt egy újabb darab, remélem nem unjátok még, és ezt is lelkesen fikázzátok majd. :-) Ha nem kértek többet, akkor szóljatok nyugodtan, és befejezem. Vagy nem. ;-) |
---|
2004.12.16 13:17:24
Biztos elkivansz mar a fenebe, de az a szuloszoba tabla kicsit mesterkelt ott a konnektorokon. Pedig jo a kep! Erdekes pl. a vilagitas: ugy erzi az ebmer egy pillanatik, mintha az ajton beluli es az ajton kivuli fal nem egy sik lenne. Karoly
2004.12.16 13:17:46
Eddig is szo volt rola erintolegesen, de most konkretan is megemlitenem, hogy nekem az osszes kep egy kicsit lapos. Nem tartalmilag, hanem tonusokban. Ez persze betudhato az alklamazott technikanak, de nekem nagyon hianyzik a fekete (igazan fekete) es a csucsfenyek ellentete. Neztel mar ezekre hisztogramot? Persze utolag is lehet ezen varialni, es szerintem erdemes is, egy filmes FF kep azert nagyon maskent nez ki.
A kep egyebkent nagyon jo, de lehetne egy falra vetulo noi arnyek, esetleg egy gornyedten fekvo noi arnyek.
(Egy masik otlet, hogy az arnyek hasabol egy Alien arnyeka rajzolodna ki, ez mondjuk mar inkabb PS, es akkor egy kemeny morbid humor lenne, de az mar telleg masik kep...)
A kep egyebkent nagyon jo, de lehetne egy falra vetulo noi arnyek, esetleg egy gornyedten fekvo noi arnyek.
(Egy masik otlet, hogy az arnyek hasabol egy Alien arnyeka rajzolodna ki, ez mondjuk mar inkabb PS, es akkor egy kemeny morbid humor lenne, de az mar telleg masik kep...)
2004.12.16 13:26:21
Milán:
Van benne teljesen fekete(0 az ablak alatt), és teljesen fehér (255 az ablakkeret) is. Az összes többi e kettő között helyezkedik el. Nagyon figyeltem, hogy legyen mindenhol derítés, minél kevesebb legyen a részlettelen felület. Majd felrakok egy kontrasztosabb változatot is.
Van benne teljesen fekete(0 az ablak alatt), és teljesen fehér (255 az ablakkeret) is. Az összes többi e kettő között helyezkedik el. Nagyon figyeltem, hogy legyen mindenhol derítés, minél kevesebb legyen a részlettelen felület. Majd felrakok egy kontrasztosabb változatot is.
2004.12.16 13:29:17
Milan: eloszor en is azt hittem, de aztan jobban megnezve rajottem, hogy megvan "minden" arnyalat.
Az mar mas kerdes, hogy a szubjektiv erzeted tenyleg azt sugallja, hogy nincs!
Karoly
Az mar mas kerdes, hogy a szubjektiv erzeted tenyleg azt sugallja, hogy nincs!
Karoly
2004.12.16 13:32:13
Károly:
Kosz, hogy megvédtél. :-) Ennek a technikának ez a lényege. A témán szépen elosztani a teljes tónustartományt. Az előbbi hozzászólásomban utalok egy képre. Az egy erősen kontrasztos változat. Valahol a kettő között lesz a megoldás...
Kosz, hogy megvédtél. :-) Ennek a technikának ez a lényege. A témán szépen elosztani a teljes tónustartományt. Az előbbi hozzászólásomban utalok egy képre. Az egy erősen kontrasztos változat. Valahol a kettő között lesz a megoldás...
2004.12.16 13:32:25
A kontrasztosabb valtozat nekem nem toltodik le, allandoan timeout-ot jelez! Karoly
2004.12.16 13:36:03
Ez a kontrasztosabb szerintem lenyegesen jobb, de lehet, hogy ez csak izles kerdese...
Mostmar csak az a bajom (ami egyebkent a sajat kepeimmel is), hogy tul steril az egesz, kellene ra valami saudek-es lagysag, vagy valami kepi izvilag.
Olyasmire gondolok, mint amirol a listan volt szo, hogy mozifilm es a mozifilm werkje kozotti kulonbseg. Na ez itt werk izu...
Sajnos erre nincs otletem, de bizom benned Mark... :)
Mostmar csak az a bajom (ami egyebkent a sajat kepeimmel is), hogy tul steril az egesz, kellene ra valami saudek-es lagysag, vagy valami kepi izvilag.
Olyasmire gondolok, mint amirol a listan volt szo, hogy mozifilm es a mozifilm werkje kozotti kulonbseg. Na ez itt werk izu...
Sajnos erre nincs otletem, de bizom benned Mark... :)
2004.12.16 13:36:39
A vargham.uw.hu oldalt eléred? Próbáld meg a try-t uw-ra cserélni, lehet, hogy halott a try.
2004.12.16 13:44:00
Ahah, igy mar lejon!
Viszont nem tudok donteni, mind a ketto tetszik.
Milyen "technikara" utaltal? Valami speci zone system? Vagy csak a ff fotozast jelolted igy?
Karoly
Viszont nem tudok donteni, mind a ketto tetszik.
Milyen "technikara" utaltal? Valami speci zone system? Vagy csak a ff fotozast jelolted igy?
Karoly
2004.12.16 14:42:16
Bocs Karoly, te felreertettel valamit. Tudjuk hogy Mark digivel nyomul, tehat zonarendszerrol nem sok ertelme van beszelni szerintem...
2004.12.16 16:25:14
Najo, de azt PS ugyeskedesnek hivjak, nem zonarendszernek, imho... persze ha feltalaltal valamit, amit senki mas, akkor csendben meglapulok es figyelek.
2004.12.16 16:29:32
Valóban szoftveres, de attól még elég bonyolult. Sajnos a digit nem tud multiexpót. :-( Ezt meg lehetne csinálni filmre is majdnem ugyanígy.
2004.12.16 19:07:03
Jó!!! Hát én még kérnék szépen:-) Max. jöhet magánban:-)
Piszok jó a hangulat... ráesik a szemem a táblára és megpróbálok aggódva belesni:-)
Piszok jó a hangulat... ráesik a szemem a táblára és megpróbálok aggódva belesni:-)
2004.12.16 19:10:02
Szerintem ez jobb, a kemény az horroros hangulatú, a valódi szülőszobához ez jobban illik.
Digiten is lehet zónázni, de csak multiexpóval és a layereket összebűvészkedni. Amiért sajna felesleges, az az, hogy a printerek nem tudják kinyomni (najó, van ami igen, csak az picikét drágácska és csak a tengerentúlon van).
Digiten is lehet zónázni, de csak multiexpóval és a layereket összebűvészkedni. Amiért sajna felesleges, az az, hogy a printerek nem tudják kinyomni (najó, van ami igen, csak az picikét drágácska és csak a tengerentúlon van).
2004.12.16 19:12:00
vagy, ha jól értem, Márk alulexponál, és a raw-ot világosítja fel, így van egy sötét meg egy világos képe, amit összebűvészkedhet (filmnél a nagyítás során a maszkos nagyítás, illetve menet közben a variokontraszt szűrő cseréje eredményez ilyesmit)
2004.12.16 19:31:15
Endrénél az igazság! Sajnos rawom sincsen, mert egy "szappantartó"-val fényképezek, de azért a multiexpó működik. És nem is felesleges, mert nem nyomtatni szoktam, hanem laborban Kodak Endura papírra nagyíttatom, de a legfontosabb: egy vakuval tudok olyan világítást csinálni, mintha több vakum lenne. (Még az egyetlen Metz 60-at sem fizettem ki.) A portáról készült kép is azért készült 50 percig, mert mire mindenhova odatettük a vakut, meg összetekertük a harminc méteres szinkronzsinórt, meg kitekertük, meg összegubancolódott. :-)
Jajj, most elmondtam a titkot. Biztos mindenki engem fog utánozni. :-))
1ébként nem nagy titok, mert sokan csináltak már ilyet. Listán le is lett hurrogva néhány próbálkozás, de én igyekszem tanulni a mások és a magam hibáiból.
Jajj, most elmondtam a titkot. Biztos mindenki engem fog utánozni. :-))
1ébként nem nagy titok, mert sokan csináltak már ilyet. Listán le is lett hurrogva néhány próbálkozás, de én igyekszem tanulni a mások és a magam hibáiból.
2004.12.17 07:38:18
Lehet, hogy több vakuval nehezebb dolgod lenne, bármilyen hülyén hangzik is... szerintem így könyebb tervezni.
2004.12.17 07:45:58
Igazad van, egy kicsit könnyebb. Utólag is el tudok hagyni fényeket, és az erősségüket is tudom változtatni.
Van egy érdekes kérdésem: Ha van két technikám elkészíteni egy képet, és mindkettővel ugyanazt a tudatos képvilágot alkotom meg, akkor az egyszerűbb módon elkészített kép kevesebbet ér? Szerintem nem, szerintem csak a végeredmény számít. Hiszen a fotózás, különösen ha önkifejezési okból készül, nem merev keretek közé zárt dolog. Pont az emberi fantázia és kreativitás teszi érdekessé. Szóval most megköveztek azért, mert digitális géppel, szoftveresen zónázok, és multiexpózok?
Van egy érdekes kérdésem: Ha van két technikám elkészíteni egy képet, és mindkettővel ugyanazt a tudatos képvilágot alkotom meg, akkor az egyszerűbb módon elkészített kép kevesebbet ér? Szerintem nem, szerintem csak a végeredmény számít. Hiszen a fotózás, különösen ha önkifejezési okból készül, nem merev keretek közé zárt dolog. Pont az emberi fantázia és kreativitás teszi érdekessé. Szóval most megköveztek azért, mert digitális géppel, szoftveresen zónázok, és multiexpózok?
2004.12.17 07:49:49
Dehogy! Amiért én nem szeretem a digitet, az egész egyszerűen a felbontás-tónus hiány. Magyarán, ugyanehhez az eredményhez filmen nem kell zónáznom annyit.
Amire várok, az a 6*9, 13*18-as digitális hátfal elérhető áron. De az még odébb van:-)
Amire várok, az a 6*9, 13*18-as digitális hátfal elérhető áron. De az még odébb van:-)
2004.12.17 07:52:15
Ugye nagyon sok kép megy átt a kezeim között a szakmámból kifolyólag, és egyszerűen óriási a minőségkülönbség perpill egy digit meg egy filmről scannelt állomány esetén, főleg, ha részletek, illetve nagy tónusátfogás van egy képen.
A digit hátfalak legalább a részletekben már jók, és minnél nagyobb a szenzoruk, annál jobbak tónusátfogásban is.
A digit hátfalak legalább a részletekben már jók, és minnél nagyobb a szenzoruk, annál jobbak tónusátfogásban is.
2004.12.17 07:57:59
Nézd meg a szentképet, módosítottam a képkivágáson, azon is látni, miről beszélek.
2004.12.17 08:06:34
Ebben igazad van. Nekem sajnos CSAK ez van. Gondolkoztam is egy filmes gép beszerzésén, de sajnos a film elég drága. :-( Vakamint az én munkamódszerem már digitális függő, ezért várom én is a mostaninál olcsóbb hátfalakat. Ilyen épületfotókhoz ideális lenne számomra egy műszaki gép, és egy jó hátfal.
2004.12.17 08:18:57
Szerintem neked érdemes most már megmaradni emellett a módszer mellett, ebben már jó vagy. Járt utat járatlanért ne hagyj el:-) (mellesleg nem tudom, mennyire drága a filmköltség, ami drága, az inkább az azonnali ellenőrzés lehetőségének hiánya).
Pont a te példádon okulva, kezdek azon tünődni, hogy mégiscsak veszek egy nagyon olcsó digitet, amolyan polaroidnak a próbázásokhoz...
Pont a te példádon okulva, kezdek azon tünődni, hogy mégiscsak veszek egy nagyon olcsó digitet, amolyan polaroidnak a próbázásokhoz...
2004.12.17 08:22:40
Én meg pont arra gondoltam, hogy veszek egy középformátumú gépet, a digittel megtervezem a képet, és aztán...
2004.12.17 08:25:07
Csak mindkettőnknek a másik fele van meg:-)
Középformátum, műszaki gép... Hmmm, majd megdumcsizzuk, ismerek pár nagyon olcsó megoldást...
Középformátum, műszaki gép... Hmmm, majd megdumcsizzuk, ismerek pár nagyon olcsó megoldást...
2004.12.17 08:36:21
klikk
klikk
Szóval ember vesz egy gépvázat, harmónikát, sínt tákol rá és kész...
Persze egy rende műszakigép profibb, finomabb cucc, de ezek is működnek, nem is rosszul.
klikk
Szóval ember vesz egy gépvázat, harmónikát, sínt tákol rá és kész...
Persze egy rende műszakigép profibb, finomabb cucc, de ezek is működnek, nem is rosszul.
Folyosó, kazánház
Kórterem, nőgyógyászat
Ebédlő
Tojásfertőtlenítő
Koraszülött osztály
Szülőszoba, előtér
Főhomlokzat
Gyermekintenzív-osztály
Dermatológia
Főépület
Főbejárat
Hátsó homlokzat
Hátsó bejárat
Boncterem
Nőgyógyászati műtő
Szülőszöba
Főnök-titkár
Porta
Kovács Margit