Árnykép
Objektív: | Gépváz: | minolta dimage z1 | Film: | ||
---|---|---|---|---|---|
Érzékenység: | Expozíciós idõ: | Rekesz: |
Leírás: |
---|
2005.06.23 11:27:21
Ha nem mondtam volna, akkor most mondom, hogy nem érdemes túl sok képet egyszerre felrakni, inkább oszd be heti 2-3 ra és akkor sok hozzászólást fogsz kapni. Több nap mint kolbász hogy ezt az ősi kínai mondást idézzem.
2005.06.23 11:27:28
Na ez nagyon bejön:-) Az árnyékot a torzulások miatt szinte 3 dimenziós emberi testnek látom...
2005.06.23 11:47:43
Bocsi, most felteszem őket, aztán majd ha van kedve valakinek hozzászólni, akkor van, ha meg nincsen, akkor nincsen. De köszönöm nektek a lehetőséget! Hamarosan meg körbenézek nálatok :-)
2005.06.23 11:51:26
Höhö. Stíluskavalkád vagy mi. Ilyet is tudok, olyat is tudok, mondják ezek a képek. Iskolázott és elég jó ízlésű, bár bizonyos értelemben te(l)hetetlen szemmel és objektívvel állunk szemben. Sok stílus között viszont elvész az "enyéniség", egyéni kézjegy(?!), ha van olyan, vagy ha az egyéni kézjegy nem ez a stíluskavalkád, maszkjáték, idézgetés: ahogy a príma Plinius idézet mondja a Bevezetés a szépirodalomba elején: "Ez nem idézet, ez maga a mű."?
2005.06.23 12:19:51
Lajos: az egy vicc. Csak úgy leLajosoztunk itten a tűzdelt fotóst. Ártani nem árt, használni nem használ, viszont jólesik. Ahogy puffan.
2005.06.23 12:24:32
Károly! Most lelepleztél! Istenem, lehullt a lepel perverz személyiségemről! Istennek anyja, ne hagyj el! Hamuban sült pogácsát szórok a fejemre, megtépem ruhám és elbújdosom a világ végére, hol fényképezőgép nem terem.
2005.06.23 12:24:51
Mivel, nagy időintervallumot fognak át a képek ezért tényleg nem beszélhetek egységes stílusról. Voltak nagy megszakítások is. Márk képeit úgyhiszem ismerem. Nem tudom, nekem a nagyon dekomponált képek nem tetszenek. Én azt pillanatnyi divatnak tartom.
2005.06.23 13:52:21
Szerintem a Vendeg maga az alkoto (bioscopman), csak ot is kidobta a szerver, de meg mivel ujszulott, nem ismeri a dorgest, hogy idonkent meg kell kukkolnia, "benne" van-e meg? :)))
Karoly
Karoly
2005.06.23 14:29:11
Az a Márk, akit úgyhisz ismer, az én vagyok, vagy egy másik? És mi van a dekomponált képekkel?
2005.06.23 14:31:11
Igy legyen lotto otosom, Mark! :)))
Tudtam, hogy ezt nem hagyod szo nelkul!
Karoly
Tudtam, hogy ezt nem hagyod szo nelkul!
Karoly
2005.06.23 14:52:35
Szia Márk! Igen te vagy az, akit ismerek a weboldaladról. Megnéztem a képeid, azért még nálad sincsen minden teljesen kiforrva. Nálad inkább azt látom, hogy a mai trendhez tendálsz a fotóművészetben. Ez nem feltétlenül az eredetiség jele, szerintem. A dekomponálásról pedig annyit, hogy az összes intermédiás, meg végzett és nem végzett művész dekomponál. Erre mondanák azt, hogy ezek a dekomponált fotók érzelmileg többet adnak. Szerintem meg megfoghatatlan fotók ezek. Kis elmosódottság ott, egy kis elvágott valami amott. Rendkívül semmitmondóak ezek a fotók számomra. És ezek általában egymáshoz mérve nem eredeti fotók. Lévén egymásnak mondják meg mi a tuti. Egyéniség azért így hát ott sincsen, ha szigorúan vesszük.
2005.06.23 15:07:04
Tyűha, ebből vérfürdő lesz...
Kiváncsi leszek Márk válaszára (nekem megvan a saját véleményem, amit nem akarok egyelőre leírni, csak ha már ismerem Márk válaszát is)
Kiváncsi leszek Márk válaszára (nekem megvan a saját véleményem, amit nem akarok egyelőre leírni, csak ha már ismerem Márk válaszát is)
2005.06.23 15:08:00
Szerintem önmagában az, hogy valami dekomponált, vagy rendesen komponált vagy másképp, az nem értékmérő. Mindenféle módokon lehet baromi jó képet csinálni. Az egy módszerhez, elvhez, formálási módhoz ragaszkodás: ortodoxia, megmerevedés, bezárkózás és hülyeség szerintem. Ha valami nem divatos, az épp olyan hülyeség lehet, mint a divatos. A sznobnál csak az anti-sznob hülyébb. Meg kell nézni az egyedi példákat, tehetségeket és aszerint ítélni, és tanulni, mindent és mindenhonnan, ahonnan lehet. Valamitől azért elzárkózni, mert divatos, hülyeség. Meg kell nézni, valóban üres-e a dolog, vagy van tehetség is benne. Attól, hogy Leonardo pl. divatos, kommersz, agyonhasznált, még nagyon jó festő. És: lehet valaki nem divatos, ellenálló, elfeledett, underground és: szar.
2005.06.23 15:08:45
Ha nem kene kozben melozni is, en is ide keszitenem a sört es a csipszet... :)))
Karoly
Karoly
2005.06.23 15:19:20
Hello!
1. Hogy kerültem szóba? Még mindig nem értem.
2. Úgy érted, hogy én csinálok dekomponált képeket? Mikor?
"Nálad inkább azt látom, hogy a mai trendhez tendálsz a fotóművészetben."
3. Konkrétan?
"az összes intermédiás, meg végzett és nem végzett művész dekomponál"
??
1. Hogy kerültem szóba? Még mindig nem értem.
2. Úgy érted, hogy én csinálok dekomponált képeket? Mikor?
"Nálad inkább azt látom, hogy a mai trendhez tendálsz a fotóművészetben."
3. Konkrétan?
"az összes intermédiás, meg végzett és nem végzett művész dekomponál"
??
2005.06.23 15:25:28
Persze, teljesen én sem a dekompozíció ellen vagyok. Viszont azt sem szeretem, ha minden kép ugyanazt mondja. Redundáns fotóknak tartom őket. Sehol egy kiforrott szimbólum, sehol egy egyszerűen és átélhetően értelmezhető tér. Maszatolás, a térbe, azaz a képkivágatba ki és belemászó, ki és belelógó testrészek, gadgetek, egyéb értelmetlenségek. Vakfotózás ez. Megkülönböztethetetlenül uniformizált világ a dekomponálás ellenére.
2005.06.23 15:28:00
...lehet, hogy igaztalanul kivetítek rád valamit? Persze a szigorúan szerkesztett korlátsorozatról most ne essék szó...
2005.06.23 15:29:15
Naaaa! Igazan! Nem fair ilyen hamar takarodot fujni! Hol marad a verfurdo? :)))
Karoly
Karoly
2005.06.23 15:39:32
Hát szerintem is tévedés van a dologban, én nem látom Márk dolgaiban semmi dekomponáltságot vagy erre való törekvést. A korlát-sorozat meg pláne nem az. Eléggé szigorúan szerkesztett és bizonyos értelemben formalista sorozat, vagy inkább: variációk, permutáció-féleség. Tanulmány. Egyfajta minimalizmus. Pár elem variációja. Messzemenően nem dekomponált.
2005.06.24 09:07:13
Kérlek írd le, hogy melyik képekre gondolsz. Kíváncsi vagyok. Vagy ide, vagy a listára, vagy valamelyik képem alá.
2005.06.24 10:14:54
Hmmmm.... bevallom, én itt feladom, se Gyuriból, se Bióbol nem értek egy kukkot se:-)
Egyrészt jó lenne tisztázni, mely képre, vagy képsorozatra vonatkozik a dekomponáltság... Pont Márk az, aki meglehetősen tervszerűen fotózik és épít fel képeket... majdhogynem azt mondanám Bauhaus szerűen funkcionalista...
Egyrészt jó lenne tisztázni, mely képre, vagy képsorozatra vonatkozik a dekomponáltság... Pont Márk az, aki meglehetősen tervszerűen fotózik és épít fel képeket... majdhogynem azt mondanám Bauhaus szerűen funkcionalista...
2005.07.06 14:45:21
Kedves Olivér!
Ha kritikád van, akkor légyszíves fogalmazd meg konkrétan és érthetően. Szeretek odafigyelni a kritkákra, néha még tanulni is lehet belőlük, de az általad idevetett néhány mondat nagyon lóg a levegőben. Így nem tudok velük mit kezdeni. Egy ilyen kritika az íróját minősíti. Ráadásul mióta kérdeztem, nem írsz. Így elég nehéz kommunikálni.
1. Milyen trendekhez húzok?
2. Hol vagyok dekomonált? (Néha szoktam vinni vonalzót, ha már nincs segédvonal az lcd-n...) Kifejezetten zavarnak a rendezetlen képek. Mégha vad indulatokat fejez is ki egy kép, legyen a kompozíciója nemes és egyszerű, akkor nem vonja el a figyelmet a témától.
Márk
Ha kritikád van, akkor légyszíves fogalmazd meg konkrétan és érthetően. Szeretek odafigyelni a kritkákra, néha még tanulni is lehet belőlük, de az általad idevetett néhány mondat nagyon lóg a levegőben. Így nem tudok velük mit kezdeni. Egy ilyen kritika az íróját minősíti. Ráadásul mióta kérdeztem, nem írsz. Így elég nehéz kommunikálni.
1. Milyen trendekhez húzok?
2. Hol vagyok dekomonált? (Néha szoktam vinni vonalzót, ha már nincs segédvonal az lcd-n...) Kifejezetten zavarnak a rendezetlen képek. Mégha vad indulatokat fejez is ki egy kép, legyen a kompozíciója nemes és egyszerű, akkor nem vonja el a figyelmet a témától.
Márk
Ruszt (No.1)
Montázs hallal
Cím nélkül
Cím nélkül
Szombathelyi házető
Nyitott ajtó
Életút
Kőszeg
Önarckép
Csendélettanulmány
Meditáció
A transzcendencia elvesztése
Cím nélkül
Árnykép
Szeparáció
Cím nélkül
Önarckép montázzsal
Installáció
Szárnyas macska