Kati néni
Objektív: | Nikkor 85 | Gépváz: | F-801 | Film: | Ilford PAN 400 |
---|---|---|---|---|---|
Érzékenység: | 400 | Expozíciós idõ: | Rekesz: | 1.8 |
Leírás: | Kati néni Kalotaszegről. A kép Esztergomban készült. Beszeljen a kép helyettem, ha tud. |
---|
2005.08.03 14:37:10
Nekem tetszik alapvetően. Beszédes kép, Kati néni tekintete és a vágás is nagyon rendben van. A háttérben a bal oldalon lévő nyakkendő alakú valami zavar picit, PS-ben biztosan kiszedtem volna, de az én vagyok. Az áll életlensége zavar picit, de lehet, hogy az meg a tömörítés miatt van.
2005.08.03 15:41:46
Szia! Az áll életlen papíron is. A nyakkendő alakú izével (kötött pulcsi, amit Kati néni árult) megbarátkoztam, habár elhiszem, hogy furcsa. Általában nem szeretek PS-ben turkálni, csak a tónusokat. Azt az illúziót kergetem, hogy PS turkálás nélkül szépen lassan lerövidül a képgyártási folyamat. Magyarul: a hibákat nem utólag PS-ben korrigálom, hanem legközelebb már a helyszínen is észreveszem. Vagy ha nem, akkor jól kupán vágom magam, és még jobban figyelek rá. Ha ennek a módszernek lesz valaha foganatja, akkor a képeim papíron és jók lesznek, nem csak monitoron.
2005.08.03 17:54:06
Szia! Amennyiben a háttérben Kati néni által kötött-árult pulóverek lógnak, akkor talán nagyobb mélységélesség mellett egy fekvő formátum is elment volna, ahol Kati néni vágása ugyanilyen lehetett volna, csak baloldalt láthatóak lettek volna, mi előtt ül ő. Amennyiben a háttérben zavaró információ van, akkor szerintem nem gázos kivenni PS-ben. Márpedig így információ nélkül szerintem zavaró.
Nagyon tisztelem, hogy a helyszínen szeretnél dönteni. Viszont különbséget kell tenni a digitális és analóg technika között. Ma már, amikor nagyon jó minőségben lehet negatívot szkennelni, és PS-ben, nem a sötétkamrában alakítod a képet, a merev elhatározásokat fel lehet vagy kell adni. Azt, hogy kupán vágom magam, minden nap gyakorlom, ennél jobb módszer nincs a fejlődésre. Bocs, nem szeretnék okoskodni.
Nagyon tisztelem, hogy a helyszínen szeretnél dönteni. Viszont különbséget kell tenni a digitális és analóg technika között. Ma már, amikor nagyon jó minőségben lehet negatívot szkennelni, és PS-ben, nem a sötétkamrában alakítod a képet, a merev elhatározásokat fel lehet vagy kell adni. Azt, hogy kupán vágom magam, minden nap gyakorlom, ennél jobb módszer nincs a fejlődésre. Bocs, nem szeretnék okoskodni.
2005.08.03 18:47:03
Egyelőre úgy gondolom, hogy a saját elképzeléseimet megvalósító analóg fotózásnál nem nyúlok bele. Lehet, hogy belenyúlnék egy fizetős melónál, amit digitálisra lőttem. Jelenleg nem elsősorban arra törekszem, hogy elkészítsem a világ legjobb fotóját. Sokkal inkább érdekel az, hogy miképp tudok kis célokat elérni. (Pl.: készítsek olyan premier plán portrét, ahol nincs nyakkendő a háttérben :) Lehet, hogy akkor meg Kati néni álla lesz levágva a képről. Bízom abban, hogy az ötödik Kati néni-kép végre állas de nyakkendőtlen lesz. És akkor majd kihúzom magam, lenyalom a hajam, és azt mondom, hogy tudok Kati-néni portrét fotózni. Lassabb, konzervatívabb, talán anakronisztikus a hozzállásom? Lehet.
2005.08.03 18:55:18
Nem egészen ide tartozik, de egy kicsit mégis. Úgy érzem, hogy digitálissal jóval nehezebben tudok jó képet, tudatosan elgondolt jó képet csinálni. Merthogy az expozíció pillanata nem "szent". Analógnál az. Nincs visszanézés, nincs korrigálás. A gondolatok, tapasztalatok, érzések egyetlen pillanatba sűrűsödnek össze. Akkor tudnám hasonlóan megélni a digitális fotózást, ha betörtném az lcd kijelzőt. De akkor meg pont a lényeg vész el.
A digitális fotózás durva sarkítással szólva lustaságra nevel, vagy legalábbis nem fejleszti a fotografikus gondolkodást túl hatékonyan.
Ti hogy látjátok ezt?
A digitális fotózás durva sarkítással szólva lustaságra nevel, vagy legalábbis nem fejleszti a fotografikus gondolkodást túl hatékonyan.
Ti hogy látjátok ezt?
2005.08.03 20:50:14
Másképp. Nem csinálnék a kényszerből erényt, értem ezalatt, hogy az azonnali visszacsatolás hiánya kizárólag a korabeli technika hiányossága, vagyis ha tudták volna, ötven éve is megvalósították volna.
Ha a kezedbe veszel egy ceruzát és húzol egy vonalat, az eredményt hamarabb látod, mint a képet a digit gép hátulján, de pusztán ettől nem fogsz jól rajzolni, pedig az azonnali korrekció lehetősége is adott.
Ne törd be az LCD-t, ki lehet azt kapcsolni :))
Tetszik a képed, az egyenes, nyílt tekintetű portrét azok szeretik, akik maguk is ilyenek, ezért ez a kép rólad is beszél, nem csak Kati néniről.
Ha a kezedbe veszel egy ceruzát és húzol egy vonalat, az eredményt hamarabb látod, mint a képet a digit gép hátulján, de pusztán ettől nem fogsz jól rajzolni, pedig az azonnali korrekció lehetősége is adott.
Ne törd be az LCD-t, ki lehet azt kapcsolni :))
Tetszik a képed, az egyenes, nyílt tekintetű portrét azok szeretik, akik maguk is ilyenek, ezért ez a kép rólad is beszél, nem csak Kati néniről.
2005.08.03 21:24:29
Vannak pillanatok, amiket akkor sem tudsz elkapni, ha a világ legjobb gépe van a kezedben (legyen az digi - az összes kiegészítő lehetőségével - vagy analóg), ha nem vagy ott (OLYAN értelemben). Nekem tetszik a törekvés, a küzdelem, és a kép is.
2005.08.03 23:12:15
Pagrus: ne érts félre, én nem a digitális technikát fikázom. Csupán azt mondtam, hogy én képtelen vagyok vele úgy fotózni, mint az analóggal. Ebben bennen van az is, hogy az lcd-t nem kapcsolom ki, habár tudom, hogy ki lehet. Mert ha olyan helyzet adódna, első dolgom lenne visszakapcsolni :) Persze nem zárom ki a lehetőségét, hogy egyszer majd nem leszek lusta digitálissal is gondolkodni, és nem ellőni egy rakás képet, aminek egy jelentős százaléka kuka.
Az talán igaz lehet, hogy aki analóggal nem tud (legalább elvben) jól fotózni, az digitálissal sem nagyon.
Az talán igaz lehet, hogy aki analóggal nem tud (legalább elvben) jól fotózni, az digitálissal sem nagyon.
Naplemente egy mediterrán reptéren
Reptéri munkások esőben
Esőcsepp Thomas Cook orrán
Girona eső után
Piszkos ablakok Girona reptrén
Budapest metró #1
Kati néni reloaded
Várakozás
Az Operház felhajtója
Zöldövezet
Portré ablakkal
Próba
Próba
Próba
Kati néni
RG Trio feat. SzD
Julisfüle
Pohar #6
Pohar #1