Lépésköz #5
Objektív: | Gépváz: | Film: | |||
---|---|---|---|---|---|
Érzékenység: | Expozíciós idõ: | Rekesz: |
Leírás: | Egy kipurcant pillanatomban beálltam az aluljáróba, és maradék erőmből ráfeküdtem az exponálógombra. Ezen tettemet nagyképűen tanulmánynak neveztem el utólag. Lett néhány érdekes eredmény, egyelőre kettőt mutatok meg. |
---|
2005.09.23 08:30:53
Majusban Parizsban voltunk. Az egyik aruhazban, amig Andrea a rongyok kozt turkalt, nekem meg mar leszakadt a labam, leultem az egyik probababa laba ele, es csak nyomkodtam a Yashica 35cc-t, csak nyomkodtam... Egy tekercset elnyomkodtam. Ott is van egy par erdekes.
Szoval ez mostansag a trendi. Nem akarom a kedvedet venni, de amint irtad, Te is erzed, hogy ez nem "tanulmany", csak nyomkodas, aztan majd kigyün belüle valami. Foleg digittel lehet ezt "jol" jatszani.
Karoly
Szoval ez mostansag a trendi. Nem akarom a kedvedet venni, de amint irtad, Te is erzed, hogy ez nem "tanulmany", csak nyomkodas, aztan majd kigyün belüle valami. Foleg digittel lehet ezt "jol" jatszani.
Karoly
2005.09.23 09:05:07
Kicsit üres szerintem. Hogy tanulmány-e? Nem tudom, önmagában mindenképpen kevés, de sorozatban lehet még több.
Koka: Andrea == Macifül? :))))
Koka: Andrea == Macifül? :))))
2005.09.23 09:23:30
Károly: hogy trendi, az lehet, hogy, de "mostanában" kitélelt nem értem. Jokesz könyvét nem ismeritek?
Egyébként miért ne lehetne tanulmány? Annyiban nem ferdítés a dolog, hogy kíváncsi voltam, milyen expo időkkel hogyan jelenhet meg a láb. Az expo idő mellett tényező volt még az exponálás pillanata (lépés közben, holtponton stb...) Most már valamivel több foglalmam van erről, mint volt előtte. Egyébként meg ugyanezt Yashica-val csinálni úgy érdemes, hogy feljegyzed az expókat :)
Egyébként miért ne lehetne tanulmány? Annyiban nem ferdítés a dolog, hogy kíváncsi voltam, milyen expo időkkel hogyan jelenhet meg a láb. Az expo idő mellett tényező volt még az exponálás pillanata (lépés közben, holtponton stb...) Most már valamivel több foglalmam van erről, mint volt előtte. Egyébként meg ugyanezt Yashica-val csinálni úgy érdemes, hogy feljegyzed az expókat :)
2005.09.23 09:46:33
Pabo: azert mostanaban, mert mostanaban "harapodzott" el ez a "stilus".
Persze, lehet tanulmany is, ha igy nezed.
Karoly
Persze, lehet tanulmany is, ha igy nezed.
Karoly
2005.09.23 09:50:54
ok, ha Te mondod :) én nem tudtam, róla, hogy elharapódzott. valszeg csak nem ismerem a korábbi viszonyokat, és azért nem tűnik fel nekem.
2005.09.23 09:57:44
Pabo, ez mivel készült? Digitális vagy filmes?
Én sem tudtam hogy el van harapódzva.
Én sem tudtam hogy el van harapódzva.
2005.09.23 10:03:08
Eléggé trendi, úgy, ahogy Károly mondja, Bence, a street fotókon nincs bemozdulás?:-)
2005.09.23 10:09:58
Ne hülyéskedjetek má. Ilyen alapon azt is mondhatnám hogy a természetfotó hogy elharapódzott. Vagy a tájkép fotózás.
2005.09.23 10:12:33
Hmmm, a street az egy trendi műfaj, egyáltalán nem régiek a hagyományai! A régi az nem street volt, hanem inkább életkép.
2005.09.23 10:13:56
Szerintem ez egy nagyon jó kis kép, tetszik. Jó a a kő(?)kockák, lapok textúrája, hogy mindegyik másképp törött, kopott, horzsolt, jó mégis az egész geometriája, jó a fickó, a fél lába, meg a gyűrű a kezén, és hogy el van, le van vágva, jó anonim, mégis egyéni. Persze, sokan csináltak már ilyen típusú képet, de ez szerintem nem baj. Jó kép. Még kicsit bizarr is, a fél ember fél lábbal. Szerintem hülyeség azon merengeni, trendi, nem trendi, a kép kvalitásait kell nézni. Egyébként meg ez nem "trendi", tele van bemozdult és így bemozdult képekkel a fotótörténet, ez a kép pl. stilisztikájában inkább a klasszikusok felé húz, a 60-as, 70-es évek jutnak eszembe. Kattintgatni meg mindig is kattintgattak az emberek, na és, nem baj az, ha ilyen eredménnyel.
2005.09.23 10:15:46
Gyuri, erre kiváncsi volnék, nekem egyetlen egy behúzott kép jut eszembe, és az Capa normandiai partraszállásának az egyik kópiája...
2005.09.23 10:34:19
(hacsak nem a Horus archívumra gondolsz, de azok meg kifejezetten abszolút kezdő fotósok képei, és ott inkább bemozdulás van, nem elhúzások)
2005.09.23 11:28:30
Hogy mondjam, nem igazán tudom, de nincs is kedvem hozzá, egzaktul megmondani vagy bizonyítani, hogy sok a bemozdulásos, behúzós kép, ez csak egy benyomás, elég sok képet nézegetek, igyekszem nézni és nyilván azokat jegyzem meg, tanulmányozom jobban, amik engem érdekelnek, ez a tecnhika, így nem igazán izgat, sőt gyakran untat, és valahogy sokat láttam belőle, különböző évekből, ezért maradt meg egy ilyen benyomás. Amik eszembe jutottak hirtelen bemozdulás, behúzás téren, persze nem igazán ide vágnak, de akkor is, találomra: Gink, Cartier-Bresson, Meatyard:
klikk
klikk
klikk
klikk
folyt.
klikk
klikk
klikk
klikk
folyt.
2005.09.23 11:34:58
Értem én, mire utalsz, de szvsz a legutolsót kivéve, nem tekinthetők szándékosnak... Viszont a belinkelt képek jók! (nem vágnék belőlük...:-) )
Szóval nekem (Károly nevében nem akarok nyilatkozni, majd leírja ő a saját véleményét) az az érzésem, hogy a szándékolt bemozdulás modern trend. Olyan esetekben is alkalmazzák, amikr az expozíciós idő lehetővé tenné, hogy ne mozduljon be. Itt érzem azt az ellentétet, hogy a régebbi, vagy hagyományos? alkotóknál a bemozdulás mint olyan, nem szerepelt az eszköztárban, mert feleslegesnek ítélték.
Szvsz ez olyan dolog, hogy mondjuk a század elején kb 10 évet dívott a lágyrajzú, sőt piktorialista fényképezés, és mint divat végül kihalt és csak indokolt esetben használták...
Szóval nekem (Károly nevében nem akarok nyilatkozni, majd leírja ő a saját véleményét) az az érzésem, hogy a szándékolt bemozdulás modern trend. Olyan esetekben is alkalmazzák, amikr az expozíciós idő lehetővé tenné, hogy ne mozduljon be. Itt érzem azt az ellentétet, hogy a régebbi, vagy hagyományos? alkotóknál a bemozdulás mint olyan, nem szerepelt az eszköztárban, mert feleslegesnek ítélték.
Szvsz ez olyan dolog, hogy mondjuk a század elején kb 10 évet dívott a lágyrajzú, sőt piktorialista fényképezés, és mint divat végül kihalt és csak indokolt esetben használták...
2005.09.23 11:41:20
Hát, fene tudja, lehet, hogy így van. Mégsem érdekel ez nagyon. Vannak jó képek, meg rosszak, az irányzatok meg le vannak ejtve. Nincs szarabb, mint egy átlag szürrealista, dadaista, expresszionista stb., kép, amiben nincs más, csak az irányzat, ha viszont jó mű, már több is annál. Nem érdekel, hogy mi most a divat, ilyen bemozdulós kép is lehet baromi jó, vagy egy dekomponált is, tök mindegy. Ha jó a művész, fotós, akkor, már bocsánat a sz..-ból is arany lesz. A fenti kép jó kis kép, tetszik, az irányzat meg elmehet zabot hegyezni!
2005.09.23 11:52:40
csgy: koszi, hogy eszrevetted azt, ami miatt feltettem ezt a kepet ide!
nem lehet, hogy egy "vjannus" algoritmus fut le minden posztolasnal? mostanaban olyan zagyvak a mondataim :)
a bemozdulasos eletlenseget szerintem is regota alkalmazzak a fotosok, pl. a mozgas erzekeltetesere. vagy mas okkal is akar (pl. absztrahalasi cellal, lelki allapot kifejezesere.) nekem pl. tobb kep is eszembe jutott (nem eppen maiak), ahol szandekoltan hosszu az expo ido.
most kicsit ugy vagyok, mint amikor Endre a listan azt irta, hogy "sokan csak azert hasznalnak nagylatot, hogy kozelrol fotozott torz arcokkal tegyek izgalmassa a kepet." erre kerdeztem, hogy "jo, de megis kik azok, akik ezt csinaljak?" nem kaptam valaszt. most is szivesen megkerdeznem, hogy miert trendi a bemozdult utcai foto? tenyleg nem kekeckedem, csak egyszeruen nem ertem, hogy mire gondoltok. tessek peldakat mondani (elismert fotosok kozul), hogy okulhassunk. (Jokeszt en mondtam, de azok a kepek asszem masrol szoltak.)
nem lehet, hogy egy "vjannus" algoritmus fut le minden posztolasnal? mostanaban olyan zagyvak a mondataim :)
a bemozdulasos eletlenseget szerintem is regota alkalmazzak a fotosok, pl. a mozgas erzekeltetesere. vagy mas okkal is akar (pl. absztrahalasi cellal, lelki allapot kifejezesere.) nekem pl. tobb kep is eszembe jutott (nem eppen maiak), ahol szandekoltan hosszu az expo ido.
most kicsit ugy vagyok, mint amikor Endre a listan azt irta, hogy "sokan csak azert hasznalnak nagylatot, hogy kozelrol fotozott torz arcokkal tegyek izgalmassa a kepet." erre kerdeztem, hogy "jo, de megis kik azok, akik ezt csinaljak?" nem kaptam valaszt. most is szivesen megkerdeznem, hogy miert trendi a bemozdult utcai foto? tenyleg nem kekeckedem, csak egyszeruen nem ertem, hogy mire gondoltok. tessek peldakat mondani (elismert fotosok kozul), hogy okulhassunk. (Jokeszt en mondtam, de azok a kepek asszem masrol szoltak.)
2005.09.23 11:57:09
ja, Endre, hogy erted azt, hogy a belinkelt kepeken a bemozdulas nem tekintheto szandekosnak? vagy csak felreertettelek?
2005.09.23 12:00:26
A körülményeg generálják a bemozdulást, úgy értem. Az a baj, hogy egyrészt nem szeretek mutogatni, másrészt ha fellapozol jópár képes újságot, nagyon sok fotót, ami mondjuk ezévi átnézel, úgy szűrődik le ez a tendencia. (nem vagyok csalhatatlan, ergo lehet, hogy rosszul érzem, de nekem ez az érzésem).
2005.09.23 15:12:49
Ok, ezzel nem vitatkozom, elhiszem. Csak hozzateszem, hogy nekem nincs ilyen erzesem. Ebbol kovetkezhet akar az is, hogy mas mediumokat lapozgatunk :)
2005.09.23 22:51:00
Endre, szerintem a street photo igenis régi műfaj. Ha életképnek hívod az a te dolgod, szerintem a kettő ugyanaz.
Lépésköz #5
Lépésköz #2
Egy sörfesztivál geometriája
Alumínium kerti szék
Ásító utas
Reptéri torzó
Szellemjárás
Önkép
Kvantummechanika
Atomfizikusok konferenciára menet
Eksztázis
A menet vége
Antikvárius bácsi
Megaparty
Barcelona xxx
Barcelona xxx
Barcelona xxx
Naplemente egy mediterrán reptéren
Reptéri munkások esőben