Karburátor szobor
Objektív: | Gépváz: | Film: | |||
---|---|---|---|---|---|
Érzékenység: | 100 | Expozíciós idõ: | 240 | Rekesz: | 260 |
Leírás: | Az "újabb" 6×6-os lyukkamerámmal készített első felvételek egyike. Régi lepkefogót szétszedtem, és az elejére ragasztottam a titánlemezbe fúrt 0,3mm lyukat. Általában PAN 100, vagy e körüli roll filmeket használok. |
---|
2005.11.22 10:40:42
nekem ez tetszik. meg nem nagyon probaltam lyukkamerazni, de biztos jo lehet. egy baratom fotozott a Nikon FM2-jevel ugy, hogy leszedte az obit, es fotopapir fekete fenyzaro zacsijara szurt egy pici lukat. nagyon erdekes kepeket csinalt.
2005.11.22 10:43:42
Ez tetszik, jó. Érdekesek a képszéleken az élesség-életlenség viszonyok, és olyan mintha a tér a karburátor vagy mi köré görbülne, van valami szívóhatás vagy spirál a képen. Tetszenek a fák, lombok, a fényfoltok, a feketék. Jó ez a fémcucc. Jó, egyszerű és nagyszerű kompozíció. Szóval érdekes, jó kis kép, rendben van. Kísérletnek pláne. Kíváncsian várom a további kísérleteket. Ja, és azt is szeretem valahogy, hogy teljes kocka. Szeretem látni, mit és hogyan és mire. Szeretem látni a " természetes" keretet.
2005.11.22 11:03:28
Hja, titán lemezbe fúrt lyuk... az már planár-lyuk :)
Szternák Barna Dirkonja papírból van, itt az eredeti leírás:
klikk
Szternák Barna Dirkonja papírból van, itt az eredeti leírás:
klikk
2005.11.22 11:49:44
Nekem ez tetszik. Szobornak is.
Viszont a lepkefogós technikai opuszt, bevallom, nem értem, akárhogyan agyalok rajta!
Viszont a lepkefogós technikai opuszt, bevallom, nem értem, akárhogyan agyalok rajta!
2005.11.22 11:56:33
Egy régi harmonikás gép elejét totálisan leszedtem, bedeszkáztam kartonnal, és abba raktam be a lyukat tartalmazó lemezt. Így a váz rendesen rollfilmes, és a viszonylagos lapossága miatt nagylátószögű lett.
2005.11.22 12:27:30
hát a rekeszt tudja (átlag 128-300 között imbolyognak lyukméret-gyújtótávolság függvényében).
Magyarán vagy egy szimpla kézi fénymérővel vagy hasraütésre, plusz a schwarchild effektus (aki le tudja helyesen írni, írja, nekem sose megy:-) )
Magyarán vagy egy szimpla kézi fénymérővel vagy hasraütésre, plusz a schwarchild effektus (aki le tudja helyesen írni, írja, nekem sose megy:-) )
2005.11.22 12:35:53
A számított rekeszre vonatkoztatva, általában a fő témára súlyozom, sajnos mióta ellopták a fénymérőmet, mindig hurcolnom kell valamelyik gépemet is. Ez csúcsfénynél is általában 1-2 másodperc, de leginkább több 100 ASÁ-ra, amit még minimum egy rekesz-szel növelve duplázok. Gondolj bele, az hogy 4 vagy 8 mp, az egy rekesz, inkább túllövöm egy kicsit. A reprofilmnél már nyűgösebb a helyzet, ott néha 8-10 percre is fel kell menni.
2005.11.22 12:56:21
ahha. na azt nem tudtam, hogy a rekeszt hogy szamolod :)
Endre! Mondd ki, egykethares: Schwarzschild! (elyzsd: svarzsild, angolosan svarzscsa'lyd :)
Endre! Mondd ki, egykethares: Schwarzschild! (elyzsd: svarzsild, angolosan svarzscsa'lyd :)
2005.11.22 13:16:36
Megfogtál, olyan régen használtam a három képletet, hogy fejből nem tudom. Megnézem, és felteszem.
2005.11.22 17:17:02
Minden fotós szótárban, lexikonban, kézikönyvben van szócikke vagy erről szó. A neten ez van: "Schwarzschild-effektus
a fotográfiai rétegeknek a Bunsen-Roscoe törvénytől eltérő viselkedését leíró jelenség. Schwarzschild megállapította, hogy adott besugárzási tartományban a megvilágítás (E) és a megvilágítás ideje (r) között csak akkor van reciprok összefüggés ha a megvilágitás idejéhez p hatványkitevőt rendelünk: Etp = const. Hap == 1, akkor érvényes a Bunsen-Roscoe-törvény. A gyakorlatban a villanófény a lézertechnikában, csillagászati fényképezésben találkozunk a jelenséggel. Tehát a ~ akkor jelentkezik, ha az expozíciós idő az optimális alatti ill. feletti mivel ebben az esetben megváltozik a fényhasznosítási tényező." , itt:klikk Magyarán és leegyszerűsítve: nagyon rövid, 1/8000 fölött akár vagy nagyon hosszú, több másodperc, de inkább 1-2 pernél hosszabb időknél megváltozik a film, a nyersanyag érzékenysége, amivel számolni kell,
a fotográfiai rétegeknek a Bunsen-Roscoe törvénytől eltérő viselkedését leíró jelenség. Schwarzschild megállapította, hogy adott besugárzási tartományban a megvilágítás (E) és a megvilágítás ideje (r) között csak akkor van reciprok összefüggés ha a megvilágitás idejéhez p hatványkitevőt rendelünk: Etp = const. Hap == 1, akkor érvényes a Bunsen-Roscoe-törvény. A gyakorlatban a villanófény a lézertechnikában, csillagászati fényképezésben találkozunk a jelenséggel. Tehát a ~ akkor jelentkezik, ha az expozíciós idő az optimális alatti ill. feletti mivel ebben az esetben megváltozik a fényhasznosítási tényező." , itt:klikk Magyarán és leegyszerűsítve: nagyon rövid, 1/8000 fölött akár vagy nagyon hosszú, több másodperc, de inkább 1-2 pernél hosszabb időknél megváltozik a film, a nyersanyag érzékenysége, amivel számolni kell,
2005.11.22 17:22:43
kompenzálni, azaz, ha a fénymérő adott érzékenységre, adott fénymennyiségre adott időt mond, akkor, pl. ha hosszú az adott idő, hozzá kell tenni még, tehát felül kell bírálni a fénymérőt. Hogy mennyivel többet kell exponálni, az általában, valamilyen módon fel van tüntetve a film dobozán. Ja, a film adott érzékenysége hosszú időknél tovább csökken, ezért kell többet exponálni. Beszéltünk erről a listán az extrém hosszú expozíciók kapcsán: pl. milyen filmet használ, ha egyáltalán filmet az, aki több éves expozíciókkal dolgozik? Hogy tudja kiszámolni stb.
Tatabánya, Omega Park 2007.
pagrusnak szeretettel
ÍNo.2.
Tatabányai "Bárka" 2007
Kiskertemben 2004
Karbidgyár, Tatabánya 2004.
TB. Temet? 2005
Épül? plaza Tb. 2006.
Tb. 2006.
Tatabányai KÍN 2006.
Tatabánya, Régi korház
Tatabánya Főtéri parkoló
Tatabánya, Interspar
Tatabánya, Kertvárosi ltp.
Turuli hangulat
Tatabánya, Kodály tér
Lépcső ritmusok
Tatabánya, Kodály tér 2005.
Karburátor szobor