Padis
Objektív: | Gépváz: | Yashica 124 | Film: | Kodak Tmax 400CN | |
---|---|---|---|---|---|
Érzékenység: | 400 | Expozíciós idõ: | Rekesz: |
Leírás: | Van pár hibája, de azért felrakom. A képszélek sötétedését lehetséges hogy a lejárt film használata okozza? |
---|
2005.11.30 17:01:15
Hú, nekem ez baromira tetszik, hiba idevagyoda, ez gyönyörű. A felső részen az a ködszitálás vagy mi, meg az a tejfehér ragyogás a dombocska körül, meg jobb oldalt az a fa..., nagyon jó, erős, finom. A alsó rész kicsit sötét, részlettelen, el tudnék képzelni jobbat is, de nem számít, így is nagyon jó. Tökre ki voltam már éhezve egy jó fotóra, és lőn. Még a képszélek besötétedése is tetszik. Ebben a képben megvan az, amit szeretek a fotográfiában, amiért érdemes fényképezni.
De: kár, kár, kár, hogy lejárt film. Nem szeretem az ilyet, hacsaknem gép/objektívpróbaképpen, meghatározott feladatra. Én azt mondom: inkább kevesebbet fotózom, de azt k. jó filmre. Mert sose lehet tudni. Nem akarom megbánni. Maximalistának kell lenni. Mert ilyen pillanat, köd, fa, nem biztos, hogy ilyen jól összejön. Na mindegy, ezt csak úgy mondom. Nagyon jó kép.
De: kár, kár, kár, hogy lejárt film. Nem szeretem az ilyet, hacsaknem gép/objektívpróbaképpen, meghatározott feladatra. Én azt mondom: inkább kevesebbet fotózom, de azt k. jó filmre. Mert sose lehet tudni. Nem akarom megbánni. Maximalistának kell lenni. Mert ilyen pillanat, köd, fa, nem biztos, hogy ilyen jól összejön. Na mindegy, ezt csak úgy mondom. Nagyon jó kép.
2005.11.30 17:12:04
Robi: kontakton is ilyen, és nem ez al első ilyen filmem ami ugyanezt produkálja:-(
Csgy: kontakton nem ennyire kemény, tehát van részlet az alján. Szerinted indokolt a négyzetforma? Mert én üresnek érzem az alját és a tetejét is.
Csgy: kontakton nem ennyire kemény, tehát van részlet az alján. Szerinted indokolt a négyzetforma? Mert én üresnek érzem az alját és a tetejét is.
2005.11.30 17:12:44
Akartam mondani, hogy tankos hivasnal lehet meg elrontani a kepek szelet, de latom, hogy CN... :)
Nekem nem volt meg ilyen, pedig hasznalok lejart filmet. Nem mertem le centivel, lehet, hogy optikai csalodas de nekem inkabb 6x7-nek tunik, szal nem negyzetnek, vagtal belole? A bal oldali doglott fat szerintem nem komponaltam volna bele, de osszesegeben eleg jol atjon a hangulat.
Nekem nem volt meg ilyen, pedig hasznalok lejart filmet. Nem mertem le centivel, lehet, hogy optikai csalodas de nekem inkabb 6x7-nek tunik, szal nem negyzetnek, vagtal belole? A bal oldali doglott fat szerintem nem komponaltam volna bele, de osszesegeben eleg jol atjon a hangulat.
2005.11.30 17:33:23
Tiltakozom! Isten őrizz, ebből vágni?! Szóval, szerintem ez így jó, ahogy van, kompozícióban, kell a levegő felülre és alulra a föld, ettől kiegyensúlyozott, arányos és nyugodt az egész, vágva szűk lenne és szerintem taccsra lenne vágva az egész szerkezet. Ez egy k. jó kockába komponált kép, nem szabad szanaszét csonkolni a nyavalyás téglalapba. A kép nem attól jó, ha meg van tömve, mint egy bőrönd. Kell az üresség is az arányokhoz, a formák kibomlásához. A tájképnél különösen kell ez a valami, amit én a táj lélegzésének hívok. A tájhoz hozzátartozik az üresség, hogy nincs semmi, ez hozzáad a képhez egyfajta csendet, meditatív jelleget. Ennek a képnek, a feketedés miatt még van egyfajta archaikus jellege is, ami itt nagyon jó. Viva Yashica! No Pentax! Ja, nekem az a száraz fa is jó, nem bontja meg a kompozíciót, sőt gazdagítja, ha akarom, akár az elmúlás, a pusztulás gondolatával, de ez már sok nekem, mindenesetre így jó, ahogy van ez a kép.
2005.11.30 18:23:42
Tetszik. Szűrő, napellenző volt a gépen? Mekkora volt a rekesz? Előfordul, hogy valami határoló elem csak erősebb rekesznél takar észrevehetően. PS-ben egyébként nem nehéz korrigálni.
2005.11.30 20:53:51
nekem is tetszik, csak zavar, hogy annyira nincs részlet alul, a sötétekben. de jó kis kép.
2005.12.01 12:40:53
Gabor!
Nem a regi film miatt van, hanem a tarolas miatt. Mivel Yashica 124-essel keszult, azaz tekercsfilmrol van szo, ket eset lehetseges:
1. vagy mar exponalas elott (es ez reszben osszefugghet a film "oregsegevel") hoszan volt tarolva _csomagolas nelkul_ (csak maga a filmtekercs az orson)
2. vagy az expo utan allt sokaig a leragasztott filmtekercs vilagos helyen.
A tekercsfilmek ugyanis a ket szelukon (foleg, ha esetleg nem eleg szoros a cseveles!) sajnos kepesek fenyt kapni a vedopapir ellenere. Azaz az orso ket vegenel kepes egy keves film beszurodni. En mindig arnyekban cserelem a rollfilmjeimet, es utana mindig azonnal belesuvasztom a fotostaska melyere, majd otthon is a hivasig egy sotet szekrenyben tartom oket.
Karoly
Nem a regi film miatt van, hanem a tarolas miatt. Mivel Yashica 124-essel keszult, azaz tekercsfilmrol van szo, ket eset lehetseges:
1. vagy mar exponalas elott (es ez reszben osszefugghet a film "oregsegevel") hoszan volt tarolva _csomagolas nelkul_ (csak maga a filmtekercs az orson)
2. vagy az expo utan allt sokaig a leragasztott filmtekercs vilagos helyen.
A tekercsfilmek ugyanis a ket szelukon (foleg, ha esetleg nem eleg szoros a cseveles!) sajnos kepesek fenyt kapni a vedopapir ellenere. Azaz az orso ket vegenel kepes egy keves film beszurodni. En mindig arnyekban cserelem a rollfilmjeimet, es utana mindig azonnal belesuvasztom a fotostaska melyere, majd otthon is a hivasig egy sotet szekrenyben tartom oket.
Karoly
2005.12.01 12:52:08
Koka 55 variációját könnyű eldönteni, ha tekercs kétvégén nem egyforma a beszűrődés, akkor fény - tényleg elég a tűző napon kivenni - de ha közel egységes a beszűrődés akkor inkább elöregedés, ami mindig a széleken kezdődik, ill. jelentkezik.
Tehét ha negán van k.nagy kér mert az is kéne a képhez, így viszont komoly helyen nem tudod elsütni, akármilyen szép. Egy megoldás van a kézi nagyításnál visszatartani a két szegélyt, k. nagy lesz a selejt százalékod. Nekem az alja kicsit már sötét, de ettől különbözünk.
Tehét ha negán van k.nagy kér mert az is kéne a képhez, így viszont komoly helyen nem tudod elsütni, akármilyen szép. Egy megoldás van a kézi nagyításnál visszatartani a két szegélyt, k. nagy lesz a selejt százalékod. Nekem az alja kicsit már sötét, de ettől különbözünk.
2005.12.01 13:08:17
A kép tetszik.
Koka ötlete szerintem ott sántít, hogy a fénybeszűrődés a pozitív képen világos sávot adna a kép szélein. Itt viszont sötét a sáv. Vagy tévednék?
Koka ötlete szerintem ott sántít, hogy a fénybeszűrődés a pozitív képen világos sávot adna a kép szélein. Itt viszont sötét a sáv. Vagy tévednék?
2005.12.01 13:13:06
TOZÓ Teljesen igazad van, hüjjje vagyok, én lelki szemeim előtt a negatívot néztem! Nem fény!
2005.12.01 13:15:00
Hopp. ToZo! Igazad van, elneztem!
Akkor viszont nincs tippem.
Szoval maradjunk annyiban, hogy nem tudom... Fo a hatarozottsag! :)))
Karoly
Akkor viszont nincs tippem.
Szoval maradjunk annyiban, hogy nem tudom... Fo a hatarozottsag! :)))
Karoly
Padis
-
-
-
-
Sikátor
Csóközön II.
Csóközön I.
Sehol egy lélek
3. típusú objektívhibák
Csendes strand
Vízfestmény II.
Vízfestmény I.
Őrségi hajnal
-
"Esik"
-
Elhagyatva
-