Budapest, Művészetek Palotája
Objektív: | Leica 36-432mm | Gépváz: | DMC-FZ20 | Film: | --- |
---|---|---|---|---|---|
Érzékenység: | 400 | Expozíciós idõ: | 1 | Rekesz: | 8 |
Leírás: |
---|
2006.02.04 15:34:40
Mindharom keped iszonyuan eletlen. Mivel digi meg azt se mondhatom, hogy a szkennereddel van a gond.
Allvany nelkul, kezbol, este nem erdemes probalkozni...
Allvany nelkul, kezbol, este nem erdemes probalkozni...
2006.02.04 16:46:18
Tovabba szep esti varoskepeket - meglepo modon - nem este kell kesziteni, hanem sotetedeskor, amikor mar vannak varosi fenyek de meg nem sotet az eg. Tehat mondjuk holnap 5 korul visszamesz egy allvannyal, vagy letamasztod valahova a gepet es meglatod sokkal jobb lesz...
2006.02.04 19:19:25
Én is elég sok esti-éjszakai tájképpel kísérletezem, itt a fő gondnak azt látom, hogy asszem állvány nélkül készült mindkettő, így egy régebbi képemből beidézem egy hozzászólásom:
ha busz jön, vagy villamos, sürgősen le kell zárni a zárat és megvárni amíg elmegy (a rezgések miatt),
a legnehezebbb állványod kell (nálam ez alapcikk, így nem volt gond:-) )
Más: Timi szerint (én nem tudom, mert én alapból a legszűkebb rekeszt használom) ahogy nyitod a rekeszt, úgy kezdenek a fények beégni, viszont ha szűk rekeszt használsz, muszáj állványt - és mondanom se kell - jót használni...
A képről: nekem tetszik, jók az arányok tömegelosztás, ez a másikra is igaz.
ha busz jön, vagy villamos, sürgősen le kell zárni a zárat és megvárni amíg elmegy (a rezgések miatt),
a legnehezebbb állványod kell (nálam ez alapcikk, így nem volt gond:-) )
Más: Timi szerint (én nem tudom, mert én alapból a legszűkebb rekeszt használom) ahogy nyitod a rekeszt, úgy kezdenek a fények beégni, viszont ha szűk rekeszt használsz, muszáj állványt - és mondanom se kell - jót használni...
A képről: nekem tetszik, jók az arányok tömegelosztás, ez a másikra is igaz.
2006.02.05 01:39:33
Endre: Örülök, hogy tetszik. :) Valóban állvány nélkül készültek a képek. Azóta már beszereztem egyet, de szeretnék egy stabilabbat, ami kis helyen elfér. Bár olyan nincs, hogy valami nem fotóállvány, folyományaként a híd korlátjára tettem a gépet. A közlekedést sajnos nem sikerült eltereltetni... A zárra pedig sajnos nem tudok olyan hatással lenni, mint egy filmes gép B üzemmódjában, amit nagyon hiányolok a gépemről. :-/
Sötétetéskor még nem csináltam éjszakai fotót. Kíváncsi vagyok, milyen lesz... :o
Milán: Kicsit aggaszt, amit az élességemről mondasz. Járatom az agyamat, hogy hol lehet a gond:
1) vagy az AF nem találta meg, amit keresett
2) végtelen menetes a manuál fókuszgyűrűm, ergo kicsit nehéz megtalálni a végtelen fókuszt
(már nem emlékszem, melyik üzemmódot használtam)
3) rossz a látásom, ha én élesnek látom
4) tömörítéskor valahol elveszik az élesség, mire a ~3MB képből <200k-t csinálok - lost in compression - :(((
Sötétetéskor még nem csináltam éjszakai fotót. Kíváncsi vagyok, milyen lesz... :o
Milán: Kicsit aggaszt, amit az élességemről mondasz. Járatom az agyamat, hogy hol lehet a gond:
1) vagy az AF nem találta meg, amit keresett
2) végtelen menetes a manuál fókuszgyűrűm, ergo kicsit nehéz megtalálni a végtelen fókuszt
(már nem emlékszem, melyik üzemmódot használtam)
3) rossz a látásom, ha én élesnek látom
4) tömörítéskor valahol elveszik az élesség, mire a ~3MB képből <200k-t csinálok - lost in compression - :(((
2006.02.06 10:42:59
Zsuzsa:
1. Ilyen statikus téma esetén nem használnék Af-et. Ahogy mondják a többiek is: állvány, stabilizátor ki, és kézi módban addig bohóckodni azzal a használhatatlan :) manuál fókuszgyűrűvel (ismerem, használom én is, és bosszankodom vele eleget), amíg tökéletesnek nem látod, aztán önkioldóval expó.
2. A kicsinyítésről valaki azt írta, hogy több lépésben kicsinyít, és mindegyik után elkövet egy könnyű élesítést. Kísérletezz, meg fogod találni a megfelelő módszereket, bár szerintem egyedül üdvözítő megoldás nincs, ez is egy jó ötlet, sokszor bejön.
3. Igényesnek tűnsz, lehet, hogy hamarosan analóg gépet fogsz keresni és venni. :)
1. Ilyen statikus téma esetén nem használnék Af-et. Ahogy mondják a többiek is: állvány, stabilizátor ki, és kézi módban addig bohóckodni azzal a használhatatlan :) manuál fókuszgyűrűvel (ismerem, használom én is, és bosszankodom vele eleget), amíg tökéletesnek nem látod, aztán önkioldóval expó.
2. A kicsinyítésről valaki azt írta, hogy több lépésben kicsinyít, és mindegyik után elkövet egy könnyű élesítést. Kísérletezz, meg fogod találni a megfelelő módszereket, bár szerintem egyedül üdvözítő megoldás nincs, ez is egy jó ötlet, sokszor bejön.
3. Igényesnek tűnsz, lehet, hogy hamarosan analóg gépet fogsz keresni és venni. :)
2006.02.06 11:23:41
"Igényesnek tűnsz, lehet, hogy hamarosan analóg gépet fogsz keresni és venni."
??
??
2006.02.06 11:43:35
Márk: igazad van, pongyolán fogalmaztam. Hisz épp nálad jegyeztem meg (talán még emlékszel is rá), hogy azzal az akkori kis kompakt digittel milyen jó munkákat csináltál (többek között a füstös sorozatot). Szóval: arra gondoltam, hogy Zsuzsa hiányolja a B időt, a jó autofókuszt, a normális manuálfókusz gyűrűt - és ezek nyomán nálam zsigerből egy analog slr képe kezd felderengeni a távoli(?) jövőben - bár lehet, hogy tévedek vagy szimplán előítéletes vagyok. Jobb lett volna azt az utolsó pontot magamben tartani.
2006.02.06 23:40:11
ToZo: :-))))) Köszi, már megérte ma még le se feküdnöm! :-D Sose bánd, hogy leírtad, rég mulattam ilyen jót. :)
Jól működnek a zsigereid, már ami az analóg SLR gépet illeti... :) ha a távoli(?) jövőben nem is biztos(??), de a kicsit távolabbi múltban már volt a kezemben nem egy filmes tükörreflexes gép. Egy nagy bajom volt velük: vissza kellett adnom őket a gazdájuknak ;-)
Jól működnek a zsigereid, már ami az analóg SLR gépet illeti... :) ha a távoli(?) jövőben nem is biztos(??), de a kicsit távolabbi múltban már volt a kezemben nem egy filmes tükörreflexes gép. Egy nagy bajom volt velük: vissza kellett adnom őket a gazdájuknak ;-)
Lőrés - Dubrovnik
Kóró 2
Kóró
Budapest, Művészetek Palotája
Budapest, Dunapart éjjel