295  regisztrált felhasználó
6777  feltöltött kép
59266  megírt kritika
Fõoldal Képek felhasználó szerint Képek idõrendben Üdvözlünk az oldalon kedves  Vendég !
Bejelentkezés
Felhasználónév:
Jelszó:
Keresés
Témakör:
Kifejezés:
Fórum
És még mindig nem működik. :)

Károly
koka55
Kis-Duna part
picture

A nyerõ lap Tb. 2009

picture

Pabó után szabadlábbal

picture

Majd kés?bb

picture

Kiköt? 2007

picture

Balaton part 2007

picture

NL emlékszoba FF-ben

picture

Nagy László emlékére 2.

picture

Nagy László emlékére 1.

picture

Kis-Duna part

picture

Tóth B.: Gyulai lovas szobor

Objektív:0,25 mm lyukGépváz:6×6 lyukkam.Film:PAN 100
Érzékenység: Expozíciós idõ:Rekesz:
Leírás: Ébresztőként felrakom az egyik kedvencemet.
2006.02.22 15:57:54
Ahhha! Nem rocc! Felebredtem. :)))

Karoly
2006.02.22 16:15:32
Látom "csak" ketten unatkozunk! Ha elkészült lyukkamerás képed Károly, szívesen megnézném!

Tóni
nak
2006.02.22 16:31:20
szerintem:
7 pont
2006.02.22 16:31:41
Nagyonagyon szép, erős kép, megint klasszul ki lett használva a lyuk perspektívatorzító hatása. Jók a kép erővonalai, van megint sodrása a képnek. Az ég aránya is nagyon jó. És csak ámulok, hogy a fenébe tudsz vakon ennyire perfekten, szuperül komponálni. Amúgy, érdekes módon, sodrásában, a kép erővonalainak csomósodásában a kép párdarabja a Tatabánya, Szénosztályozó 2004. c. képnek, csak amíg ott a csomópont jobb oldalon, itt bal oldalon van. Baromi jó ez a csónakív. Az az igazág, hogy most elgondolkodtam, mennyire jó lenne ezeket a képeket nagyon nagyban látni! Én akár 1×1 méteresre vagy nagyobbra is gondolok! Mennyire brutális hatása lenne, legalábbis rám nagyon tudna hatni. Kár, hogy pénz, meg ilyen baromságok vannak. Rám a jó fotó szép nagy nagyításban nagyon hat. Egyszer lapozgattam egy Avedon albumot, ami vagy 30-40 cm volt, és bár Avedon nekem annyira nem, mégis letaglózott egy bizonyos értelemben, nagyon érzéki élmény volt.
2006.02.22 16:38:28
Nyilvan nincs mit mondani. :o
7 pont
2006.02.22 16:41:48
Gyuri: van egy olyan mondas, hogy barmilyen kep 1mx1m-re nagyitva jo kep lesz. Egy sajtofoto kiallitason tapasztaltam meg, hogy teljesen erdektelen utcai kepek 2x3 meteres egesz falat betolto jelenetkent maskent hatottak.
Egyebkent egyetertek veled, hiszen en is ugyanezt irtam a lovasszobornal, csak attol tartok, hogy ott mar a meret elvonja a figyelmet a keprol, vagy maskent, a meret is egyenrangu vagy erosebb latvanyelemkent jelentkezik a tema es kompozicio mellett.
2006.02.22 16:49:43
milán: most nem értek egyet, legalábbis nálam ez nem így működik. Szar kép felőlem lehet húszméteresre is nagyítva, nem érdekel. Ilyen sajtófotó-izék pláne nem nagyban, az a műfaj nem arra van. Ez, meg ilyen középforma, meg nagyforma képek, ahol van részlet, van valami, az igen. Mert ugye, nagy a kép, okés, de ha hátra lehet lépni, hátra kell és befogni az egész kompótot, és ha szar, ha nem müködik, hiába a méret, hiába megyek aztán közel: csak egy érdektelen kép részleteit látom. De persze, sok igaz van abban, amit mondasz: egy kétméteres nagyítás egy 4×5-ös negáról, amin úgy semmi különös nincs, csak egy alma, virág vagy váza vagy egy fa, hát az ilyen dolgok is elég impresszívek ekkora méretben. Elsőre. De továbbra is állítom, egy idő, a hatás elmúltával elkezded nézegetni a kompótot is, meg az egészet és ha vacak, akkor fenét sem érdekel már a méret. Meg lehet szokni amúgyis. De: valóban, ki kell találni, mihez milyen méret a tuti, nem lehet mindent minden méretben.
2006.02.22 21:58:27
Irigyellek, amiért ilyen klasszul megtalálos a témákat a lyukhoz, és ilyen jól meg is csinálod őket. Nem csodálom, hogy ez az egyik kedvenced, most már nekem is. :)
2006.02.22 21:59:18
megtalálos=magtalálod
2006.02.22 22:08:01
sőt, belém azt súlykolják mostanság, hogy jó esetben előre kell tudnod, hogy a képet milyen méretben, _hova_ és _hogyan_ akarod kirakni. persze azért attól is függ, hogy milyen fajta fotót csinál az ember, de tényleg könnyebb lehet úgy dolgozni, hogy abszolúte tudod, hogy mi lesz a melód végeredménye. ha megnézed néhány komolyabb fotós munkáit, akár magyarokat is, valóban látszik rajtuk, hogy nem útközben dőltek el ezek a kérdések (mint pl. formátum, anyagok, technika, méret stb...). ezek a paraméterek is erősen meghatározzák a végeredményt, és jó esetben megvédhetők, megindokolhatók a választások.

ennél (és a többi hasonló) a képnél meg kellene nézni, hogy milyen méretben hat a leginkább ez a szippantós a térhatás. simán el tudom képzelni, hogy túl nagyban már szétesik, nem jó, vagy egyszerűen elkezd másról szólni. nyilván piciben abszolút nem érvényesül. a kettő között kell lennie egy optimumnak, mint azt a Weierstrass-tételből tudjuk.

a kép tetszik!
2006.02.22 22:18:52
a teteje egy kicsit kevésbé. a két csónak, az ág, a víz, a part, a falevelek, rettenetesen jók. a teteje valamiért nekem nem szép, nem ad hozzá, inkább gyengít. túlzottan elüt a karaktere, egyáltalán nem anyagszerű, ellentétben a többi komponenssel.

egyébként kicsit kezdem érteni a képeidet, azt hiszem. például ezen a fotón nagyon tetszik, ahogy megjelenik a természet. nagyon tetszenek az anyagok. igen. a víz állat, a levelek, és a csónak fája érzékeletes, és külön jó, hogy ott egy másik, megdolzatlan faág a csónakban. mióta állhat ott ez a csónak? nálam abszolút a dokumentarista vonalhoz tartoznak ezek a képek. és kezd kibomlani a sorozat, hogy milyen is ez a vidék, ahol fényképezel. emberek nincsenek, de a nyomuk mindig ott van. méghozzá a múltból. kicsit leült, elhagyatott, vagy még inkább elhagyott tájakat és tárgyakat látok a képeiden. most úgy érzem, hogy baromi lassan telik az idő ezeken a képeken. mintha már úgyis mindegy lenne.
2006.02.22 22:23:28
ja igen, és ha jól érzem ezeket a dolgokat, akkor (csak hogy visszakanyarodjak a hozzászólásom elejéhez), teljes mértékben indokolt a lyukkamera használata. egy lassú, ősrégi, "pofonegyszerű" (elvre épülő) technika. teljesen jó választás ezekhez a képekhez.

és még egy gondolat: a szívóhatás + a képek múltidejűsége, nekem ez a kettő is tök jól összekapcsolódik.
2006.02.23 08:56:38
Pabo: ha a szivohatason a kep szeleinek "elzoomosodasat" erted, akkor figyelmeztetlek, hogy _nem_ minden lyukkameranal van igy! En is a sokadik barkacsolmany utan jottem ra erre, es Toni igen szerencses, hogy ilyen "csucsgepe" van. A multkor irta is: kb.
30mm keptavolsag alatt lesz ilyen a hatas (haccorhatos kockat tekintve). Normal, kb. 80mm-es keptavolsagnal pölö egyaltalan nincs ilyen szivohatas. (lasd az en jeges-nadas lyukkameras kepemet, az Ljubityeljbol keszitett lyukas geppel keszult).

Karoly
2006.02.23 09:59:32
pabo: 1. szöveg: ez bizony így van, amit "sulykolnak". És: persze, hogy én sem nagyítattnám egekig ezeket a cuccokat, de kipróbálnám, meddig "működnek", ahogy írod is. Meg: a kiállító helyiségtől is nagyon függ ez: legyen tér, rálátás a nagyításokra, ha szűk a tér, tök értelmetlen a nagy méret, illetve akkor egy olyan koncept kell, hogy direkt úgy csinálni a képeket, hogy beleszámítani, nem lehet őket teljes nagyságukban megnézni stb.
2, 3. szöveg: nagyon egyetértek és szerintem abszolút igazad van és szépen megírtad a dolgot.
Károly: a jó fotósnál, nincs "szerencse", és kevés a véletlen. Ha "véletlenül" épített is ilyen gépet Tóni (nem hiszem), hogy ilyen hatás jött létre, de utána szerintem tudatosan használta ki ezeket a sajátosságokat, és nem véletlen, hogy pl. egy ilyen géppel fényképez és nem egy másféle, akár 80mm-es lyukkal. "Véletlen szerencse" a hengerlyukkamera is? Hmm? Nem hiszem. Kísérletek és szép eredmények és jó alkotások, ennyi.
2006.02.23 10:58:10
Karoly: tudom, hogy nem minden lyukkameranal van igy, tudom, hogy a nagylato miatt ilyen. Pont ezt irom fentebb: szerintem nagyon jo _valasztas_ ez a lyukkamera, ezzel a latoszoggel, ezzel a szivohatassal. Es itt tegyuk hozza, hogy a kamera onmagaban meg nem eleg. Ezeken a kepeken az is ki van talalva, hogy mitol es hogyan jelenik meg ez a terhatas. Ha Toni csak ugy "kattintgatna" a nagylatos lyukkal, akkor szerintem nem sok jonne ki ebbol az effektusbol. Ezert irtam, hogy jol osszhangban van a technika es a gondolat.
2006.02.23 10:59:27
csgy: kosz a javitast...
2006.02.23 11:02:05
Javítást? Nem értem. Nem javítottam én semmit. Mire gondolsz?
2006.02.23 11:23:05
pábó: súlykolják
csgy: "sulykolnak"

nem fontos, ha nem is szándékosan javítottad ki, lényeg, hogy kijavult.
2006.02.23 11:39:00
> Ha Toni csak ugy "kattintgatna" a nagylatos lyukkal,
Pedig - bocs, Toni! - ennel sokkal tobbet nem nagyon tud tenni. Ezt mar megtargyaltuk: hiaba a nagyszeru gondolat, egy lyukas geppel k..a nehez komponalni, es a "siker" nagymertekben a szerencsetol fugg (tapasztalatbol mondom, en is szeretek - szeretek? - lyukazni).

Vagy pedig "digitalis metodus" szerint dolgozik az ember: ello egy temara egy csomo filmet...

Karoly
2006.02.23 11:40:42
most ébredezek még csak, alulról vágnék picit, tényleg jó kép!
2006.02.23 11:42:15
nemtom, találomra e...

szvsz keretkeresőt nem ördöngösség csinálni, vagy gondoljatok arra, hogy döglött kompaktok keresőjét szoktam kifűrészelni magamnak...
2006.02.23 12:32:00
Karoly: ismered Telek Balazs kepeit? Ha valaki rendre _veletlenul_ kesziti az olyan tokeletes kompoziciokat, akkor az nem lehet mas, csak UFO. Pl. vannak kocsmai meg mindenfele belso terben nagylatos/panorama lyukas kepei. Muszaki kameraval se lehetne jobban megkomponalni azokat...
2006.02.23 12:33:05
Pabo: Akkor en nagyon bena vagyok. :)))

Karoly
2006.02.23 13:59:47
nem vagy bena. inkabb azt gondolom, hogy kevesebb idot es energiat fektettel a lyukazasba, mint Telek Balazs, vagy Toni.
2006.02.23 14:01:16
es halkan jegyzem meg, hogy nem csak ok ketten foglalkoznak lyukkameraval, hanem sokan. Bozso Andras budapesti kepeit biztosan sokan ismeritek.
2006.02.23 14:10:00
Meg az egyik kedvencem: Szabó Sarolta: Az örömállapot fenntartása c. színeslyukas sorozata/diplomamunkája.
2006.02.23 20:04:02
Nekem eddig ez a képed tetszik a legjobban. Szerintem minden a helyén van.
7 pont
2006.02.24 08:35:11
Köszönöm a véleményeket és bocsi, de tegnap falopás ürügyén egésznap terepen voltam. A kereső probláma összetettebb annál, hogy a kivágást eltalálod e vagy nem (ez alap) de "lyukhatású" keresőt nem tudsz szerkeszteni, vagyis csak tapasztalatból érezni tudod, hogy bizonyos gépállásoknál hogy húz a gép. Bozsó 9×12-es síkfilmest használt, így egyegyben látta mi van a gépen. T. Balázs gépeit nem láttam, de Ő leginkább a különböző térformákra "húzott" képhordozó (pl.Kúp)síkbaterítéséből adódó formaváltoztatásokat használja ki a komponáláshoz. Ja és amit már többször mondtam, és nem tudom szerencse ,vagy csak ráérzés, az igyazán jó képeket a sorozatból szinte mindet elsőre, ismétlés nélkül csináltam, s van olyan is ahol már több tekercset ellőttem, és nem kapom vissza amit szeretnék.
2006.02.24 09:59:00
Ejnye, Toni! Egy erdesz fat lop? :)))
(Tudom, hogy ertetted, csak a pongyola fogalmazas magas labda volt, kenytelen voltam lecsapni...)

Egyebkent ez az "elsore" cimu effektus nalam is igy szokott mukodni (nem csak a lyukas temaknal). Mindig elmosolyodom, amikor azt szoktuk tanacsolni itt a keptarban (en is), hogy az illeto menjen oda vissza, es csinalja meg ujra a kepet. Nalam ez az esetek 90%-ban nem valik be: ha elsore nem volt bennem annyi spiritusz, hogy tisztessegesen meg tudtam volna csinalni a kepet, akkor masodszorra-harmadszorra _nekem_ altalaban nem sikerul.

Karoly
2006.02.27 08:32:39
Igaz, de én a legtöbb képnél már elég jól ismerem a helyszínt, és kattogtatás nélkül exponálok a szememmel sokat, mire előveszem a gépet. "Idegen terepen, ha nem jön be elsőre, mint ez, akkor bizony vissza kell menni, ha olyan a téma. Legtöbbször nem is a kompozícióval van gond, ott bejön az első körüljárás után a vélhető legjobb, hanem a fények. A jó képhez a csillagok együttállása szükségeltetik.
2006.02.27 08:55:35
es milyen idoket/rekeszt hasznalsz, amikor a szemeddel exponalsz?
2006.02.27 09:18:30
Zsolt! Röhögni fogsz, de ha növény, fák is van a képen, szoktam nézni, hogy bemosódva, vagy viszonylag élesen lenne-e jobb.
2006.02.28 15:40:45
ehhez asszem kell ne'mi gyakorlat...