Hortobágy
Objektív: | Meyer Lydith | Gépváz: | Chinon CP7m | Film: | Agfa APX 200S |
---|---|---|---|---|---|
Érzékenység: | 200 | Expozíciós idõ: | Rekesz: | 8 |
Leírás: | Hortobágy viharfelhőkkel. Távolban egy régi juhászlak hodállyal... |
---|
2006.06.23 17:51:00
ez nekem nagyon tetszik
hú micsoda vészjósló apokaliptikus felhők és micsoda kicsi, elsöpörnivaló emberi jelenlét ezt nagyon jó lenne nagyob méretben látni
hú micsoda vészjósló apokaliptikus felhők és micsoda kicsi, elsöpörnivaló emberi jelenlét ezt nagyon jó lenne nagyob méretben látni
7 pont
2006.06.23 20:16:12
Nagyon jo!!!
Egyetlen teknyikai bajom van: mitol ivelt a horizont? Vajh a Lydith csinalta, vagy a foldtorteneti okor? :)))
Karoly
Egyetlen teknyikai bajom van: mitol ivelt a horizont? Vajh a Lydith csinalta, vagy a foldtorteneti okor? :)))
Karoly
2006.06.23 20:18:54
Jujj! Te Milan! Nem csaptal be bennunket egy hangyanyit? bocs a kekecert, de nagyon csikosan ismetlodo apro foltocskakat latok, mintha fotosbolt pecsettel huzigaltad volna. (Es eleg sok helyen.)
Ha nem igy van, akkor bocs a kekecert! Ha igen, akkor finomits az ugabungan, mert nagyon jo kep ez.
Karoly
Ha nem igy van, akkor bocs a kekecert! Ha igen, akkor finomits az ugabungan, mert nagyon jo kep ez.
Karoly
2006.06.23 20:58:12
szó mi szó, elég fura felülete van ennek a képnek. a kompozíció nagyon szimpatikus nekem, tetszik. van olyan verzió, ahol egy kicsit több van az aljából? érdekes lenne megnézn, hogy hogy jobb.
2006.06.23 23:38:15
koka szeme mindent lat, sajnos a bulktolto szanaszet karcolta a negat, ezert ki kellett korrigalni healing brush-al, jobb is ha az eredetit nem latjatok... :(
2006.06.24 06:49:45
Milan! Ez annyira jo kep, hogy megerne egy kis tobbletmunkat! PS-ben is lehet "szep" pecsetelest csinalni, csak ra kell szanni egy kis idot.
Karoly
Karoly
2006.06.24 10:55:17
Ja Karoly, a horizont gorbulesere visszaterve... volt egy jo sztori. :)
Kimentunk a tanyahoz es kerestuk a juhaszt, (aki mostmar tkp. gulyas, mert atvaltott marhakra) naszoval kerestuk mobilon mert mostmar nekik is van erre azt mondja, hogy "Itt vagyok fenn a dombon!" Mi meg meresztettuk a szemunket a horizonton es korbe ugyanezt lattuk, mint ezen a kepen. Vegul kiderult, hogy valoban van egy 1,5 meteres szintkulonbseg valahol... :)))
Kimentunk a tanyahoz es kerestuk a juhaszt, (aki mostmar tkp. gulyas, mert atvaltott marhakra) naszoval kerestuk mobilon mert mostmar nekik is van erre azt mondja, hogy "Itt vagyok fenn a dombon!" Mi meg meresztettuk a szemunket a horizonton es korbe ugyanezt lattuk, mint ezen a kepen. Vegul kiderult, hogy valoban van egy 1,5 meteres szintkulonbseg valahol... :)))
2006.06.24 21:22:46
Az unga-bunga szerelmeseinek itt az egyik munkahelyem werk-je, ők hogyan csinálják:
Vigyázz, 61,5 MB!
klikk
Vigyázz, 61,5 MB!
klikk
2006.06.25 08:23:45
Pali! Szerintem EZ NEM AZ a keptar, ahol az ungabunga szerelmeseit talalod... :)))
Jomagam is csak akkor folyamodom az ungabungahoz, ha - mint ebben az esetben is - "egyebkent" olyan jo a kep, hogy erdemes lenne "megmenteni".
Annal is inkabb, mert alig ertek a fotosbolthoz: epp a napokban talaltam egy leckesorozatot valahol a neten ungabunga temaban, es pont mostanaban gondoltam ra, jo lenne atragni magam rajta. (Persze szerintem nem lesz belole semmi.)
Karoly
Jomagam is csak akkor folyamodom az ungabungahoz, ha - mint ebben az esetben is - "egyebkent" olyan jo a kep, hogy erdemes lenne "megmenteni".
Annal is inkabb, mert alig ertek a fotosbolthoz: epp a napokban talaltam egy leckesorozatot valahol a neten ungabunga temaban, es pont mostanaban gondoltam ra, jo lenne atragni magam rajta. (Persze szerintem nem lesz belole semmi.)
Karoly
2006.06.25 15:45:36
Én a jó eredmény szerelmese vagyok és nem érdekel a hozzá vezető út. A cél szentesiti az eszközt, Nézzétek bcsak szépen a 100%-os képet, milyen a látványx, esztétika, szinek, kompozició,stb. és aszerint itéljetek. Sajnos vannak helyszinek, ahol nagyon szép, fotoznivalók akadnak, de a fotósokra nincseken tekintettel és mindenféle állványos, szar drapériák, vasak, stb vannak. Kell ungabungázni.Lehet, hogy nem én vagyok a Pali.? Ungabungázni necesse est!
2006.06.25 20:26:16
Parkos ezzel az a baj, hogy az ungabunganak nem lehet hatart szabni. Lasd jegmadar. Ha valami erintetlen annak van hitele, onnan kezdve, hogy hozzanyultak mar semmit nem lehet mondani a keprol. Attol persze lehet szep, meg letezik digitalis muveszet, de az nem foto.
2006.06.25 22:01:12
nem tudsz meggyőzni, miután a régi jó filmes fotosok is retusálnak. Csak ez most digitális retusálás, több lehetőséggel. Persze más, ha valaki ezeket a szuperprogramokat ugy használja,mint lehotka László.
2006.06.26 08:32:29
Szóval nekem már megy át grafikába a dolog, azaz túl erős, és nem annyira fotószerű már az ungabunga után. Bár a régi (1bites) fotók kvázi még több "ungabungát" tartalmaztak, igaz analóg, mégsem nyögött senki hogy nem fotó, meg hogy sok a macera... Minden esetra nyomasztó egy kép, ami főleg csak min. 30×40-től érvényesül majd.
2006.06.26 09:55:36
jó észrevétel a mérettel kapcsolatban, igaz lehet.
milán: "Ha valami erintetlen annak van hitele, onnan kezdve, hogy hozzanyultak mar semmit nem lehet mondani a keprol."
bocs a kiragadásért. ez egy meddő vita, hogy hiteles marad-e a kép attól, hogy hozzányúlnak. mi az, hogy hozzányúlás? Capa híres képe, A milicista halála, állítólag meg volt rendezve. ettől még hiteles, és rettentően erős kép. Salgado meg az analóg laborban nyúl bele a képeibe, de elég durván. és rengeteg más világsztár fotós is. van, aki akár Photoshoppal is. mi a különbség? bonyolultabb kérdés ez annál, mint amit írsz.
milán: "Ha valami erintetlen annak van hitele, onnan kezdve, hogy hozzanyultak mar semmit nem lehet mondani a keprol."
bocs a kiragadásért. ez egy meddő vita, hogy hiteles marad-e a kép attól, hogy hozzányúlnak. mi az, hogy hozzányúlás? Capa híres képe, A milicista halála, állítólag meg volt rendezve. ettől még hiteles, és rettentően erős kép. Salgado meg az analóg laborban nyúl bele a képeibe, de elég durván. és rengeteg más világsztár fotós is. van, aki akár Photoshoppal is. mi a különbség? bonyolultabb kérdés ez annál, mint amit írsz.
2006.06.26 12:28:22
Szerintem nincs ebbe nagy bonyolultság. Ha műalkotást készítesz, minden belefér, de az említett jégmadár kimondott természetfotó pályázatra ment, ahol szerintem tilos és nem etikus.
2006.06.26 12:41:49
Pabo en is arrol beszelek, amit Toni is pedzeget, hogy nem vitatkozni kell errol a temarol, hanem deklaralni, hogy mi a foto celja. Capa eseteben ha propagandanak keszult, akkor elfogadhato egy beallitott jelenet. Ha viszont riportnak adjak el akkor mar csalas.
Ha en azt mondom, hogy a kepeimbe nem nyulok bele es kiderul, hogy egyszer megis belenyultam, akkor nemcsak annak az egy kepnek de a tobbinek a hitelet is elveszitem.
Ha en azt mondom, hogy a kepeimbe nem nyulok bele es kiderul, hogy egyszer megis belenyultam, akkor nemcsak annak az egy kepnek de a tobbinek a hitelet is elveszitem.
2006.06.26 12:57:25
Milán. Igaz halálos lövést a valóságban nehéz "beállítani", de szokvány riportnál olykor jót tesz a képnek egykis "állítgatás", ami ha a helyszínen , az esemény folyása közben történik, semmi baj vele sztm, sőt ha megbeszéled a mikrofont megevő frontemberrel, hogy plébekkeljen egy kicsit távolabbról a jobb kép érdekében, az nálam szakmai gondosságot jelent.
2006.06.27 14:53:48
Milán, még mindig nem mondtad meg, hogy mit jelent nálad a "belenyúlás". e nélkül nehez tudunk beszélgetni. az nem belenyúlás, hogy milyen papírra nagyítod? és az, hogy honnan fényképezed?
Tóni: egytértek, minden beleférhet. de mi történik, ha a műalkotásoddal történetesen dokumentálni is szeretnél?
Tóni: egytértek, minden beleférhet. de mi történik, ha a műalkotásoddal történetesen dokumentálni is szeretnél?
2006.06.27 16:18:54
A dokumentálás számomra bizonyos történeti hűséget jelent, tehát a belenyúlás csak oly mértékig engedhető meg, ami a valóságot nem zavarja, nem másítja meg. Mondjuk egy esemény tömegjelenetéből kiemelsz egy embert. tiszta műalkotásnál simán mindent megtehetsz, de mondjuk egy rockkoncert csápolóját kiemelve nem írhatod alá, hogy tiltakozik a kormány kulturpolitikája ellen. nem tudom érthető e mire gondolok.
2006.06.27 18:53:29
igen is, nem is. vannak ugye a dokumentaristák, akik nem riport vagy sajtófotósók, hanem autonóm alkotók. náluk pl. érdekes kérdés az, hogy mibe nyúlnak bele és mibe nem, és szvsz kicsit bonyolultabb, mint itt írod.
2006.06.27 21:58:50
Szeretném látni szinesben. Ja persze, nem is b iztos,h nem csak ffben készült...Kár! Hozzászólásom elött nem olvastam az előzőket.
Tetszik, olyan nem "Milános" :)
Valamelyik festőnk motoszkál bennem....
Tetszik, olyan nem "Milános" :)
Valamelyik festőnk motoszkál bennem....
2006.06.28 10:24:32
Pabo, ezt a belenyulas dolgot nagyon nehez definialni, de nagyon konnyu erezni. Mondhatom, hogy ami a negativon van vagy RAW-ban, az az etalon, de csinalhatok olyan multiexpot, amin 3 Hold van meg 2 Nap es maris erzi az ember, hogy valami nem stimmel.
Tehat tovabbra is azt mondom, hogy a foto felhasznalasi modjatol fugg, mi az ami elfogadhato, illetve a fotos hitele es a bele vetett bizalom, hogy valamirol azt mondja, hogy eredeti vagy utolag modositott valami - ezek szamitanak.
Tehat tovabbra is azt mondom, hogy a foto felhasznalasi modjatol fugg, mi az ami elfogadhato, illetve a fotos hitele es a bele vetett bizalom, hogy valamirol azt mondja, hogy eredeti vagy utolag modositott valami - ezek szamitanak.
Hortobágy
Bokor Ferihegyen
Rodinal 1+250 teszt
Durbuy
Argosz
Poézis
Hobbi vagy rendorseg?
Antinewton soft Talajnak
SMC Takumar 50/1.4
Bruegel: Krisztus a kereszttel
28 mm reszlet
Autostitch reklám
Brüsszel piac
H5N1
20mm 200mm
Buborékok
Park
Park
Park