Objektív: | Gépváz: | Lubitel2 | Film: | ||
---|---|---|---|---|---|
Érzékenység: | Expozíciós idõ: | Rekesz: |
Leírás: | Ugayanz, mint el?bb, még mindig meg vagyok lep. |
---|
2007.02.13 12:59:12
Á, csak fél óra alatt ell?ttem egy teki szines negát, csak hogy ki tudjam próbálni szinesben is. L?ttem mindenre, ami állt... :DD
2007.02.13 13:06:17
ez sem rossz, de nem annyira seggrázós, mint a másik. mit?l vinyettál ennyire? ez fix obi, nem?
2007.02.13 13:15:58
ilyen esetben mi vinyettál? az objektív önagát árnyékolja, vagy a képkörrel van gond?
2007.02.13 13:17:27
Inkabb az utobbi lehet. Legalabbis asszem.
Ezek nagyon eccceru kis obik, mint affele olcso gepeknel altalaban.
Karoly
Ezek nagyon eccceru kis obik, mint affele olcso gepeknel altalaban.
Karoly
2007.02.13 13:25:35
Rekeszeléssel tuti javul, ezekre a m?anyagokra amúgy is azt javallják, hogy kb. 8- 11-es rekesznél és ekörül kell ?ket használni, akkor jók viszonylag, illetve optimális a teljesítményük. Egy ilyen izét, de bármely gyengébb objektívet nyitott vagy viszonylag nyitott rekesszel használni nem túl jó: az obi összes gyengesége halmozottan ugrándozik el?.
De mindegy persze, jó képek ezek. És ha komoly a cél és észreveszed a gyengeségeket, el?bb-utóbb elkezdesz gy?jteni valami komolyabbra.
De mindegy persze, jó képek ezek. És ha komoly a cél és észreveszed a gyengeségeket, el?bb-utóbb elkezdesz gy?jteni valami komolyabbra.
2007.02.13 13:27:33
Gyuri, ez már benne van az 5 éves tervben, de egyel?r szegényember vizel és f?z... :)) Addig jáccok azzal, ami van! :DDDDDDDD
2007.02.13 13:36:08
c$g¤:
és mijért? azt, hogy az obi hibái úgy általában javulnak rekeszeléssel, azt értem, hogy miért van. (a túlzott rekeszeléssel meg másfajta hibák jöhetnek el?.) de hogyan hat a rekeszelés a képkörre? mit lesz nagyobb a képkör, ha kisebb a rekesz? vagy valaimt nem értek?
és mijért? azt, hogy az obi hibái úgy általában javulnak rekeszeléssel, azt értem, hogy miért van. (a túlzott rekeszeléssel meg másfajta hibák jöhetnek el?.) de hogyan hat a rekeszelés a képkörre? mit lesz nagyobb a képkör, ha kisebb a rekesz? vagy valaimt nem értek?
2007.02.13 13:37:51
Hát én se nagyon, csak arra tudok gondolni, hogy nem lesz nagyobb a képkör, csak kisebb fényérték-különbség a képkör közepe és széle közt. (?)
2007.02.13 13:39:45
rajzolj magad elé kett? párhuzamos függ?legest, ami az obidat jelképezi. rajzolj bele egy rekesznyilást. Attól függ?en, hogy mennyire rekeszeled, látni fogod, hogy az obi elején és hátulján kimen? fénysugarak mekkora szöget tudnak kirajzolni.
Ez persze nagyon durva egyszer?sítése a dolognak, függ az optikai konstrukciótól, stb.
Ez persze nagyon durva egyszer?sítése a dolognak, függ az optikai konstrukciótól, stb.
2007.02.13 13:50:43
pabo: ezt a nagyformátummal való foglalkozás közben lehet megtanulni, ahogy sz?kül a rekesz, n? a képkör, minél nagyobb a rekesz, annál kisebb a képkör. Tehát adott objektív pl., mondjuk nekem, 8×10-re a Nikkor 120mm/f8 az f22-nél és tovább okés, mert f22-nél a képköre 312mm, ami éppen lefedi a 8×10-et, mozgás szinte semmi, de már f8-nál szerintem nem fedi le, ott már nem tudom használni az obit, mert vinyett. És mivel itten a mozgás els?dleges, az objektíveknél marhára kell nézni a képkört, szinte az a leglényegesebb, hogy lefedi-e a formátumod és mennyi mozgást enged. Kis és középformánál mindez nem nagyon érdekes, mert kevés kivételt?l eltekintve fix az obi és fix a film helyzete. Az mondjuk zsírbéna dolog hihi, ha egy ilyen fix szerkóban az obi nyitott rekesznél vinyettezik.
Dö ritörn of dö budi #2
Dö ritörn of dö budi #1
-
-
-
-
-
-
-
Elbaltáztam...
-
-
-
-
-
-
Kompoziciós gyakorlat 5
Kompoziciós gyakorlat 4
Kompoziciós gyakorlat 3