Mező szekérrel...
Objektív: | Gépváz: | Film: | |||
---|---|---|---|---|---|
Érzékenység: | Expozíciós idõ: | Rekesz: |
Leírás: |
---|
2007.03.13 18:27:00
a kompozíció nekem bejön, a drámaiságot (a mesterségesnek t?n? vinyettálást) kicsit túlfokozottnak érzem, de összességében illik a korábbi képekhez, azokat is nézve jó az összhatás
2007.03.13 22:26:54
Nekem is tetszik, nem tudom megmagyarázni hogy miért. Talán a téli szürkeség, fásultság hatása hogy bejön ez az élénk, túlszaturált kép. Nak hatására végignéztem, és most valahogy a korábbi képeid tetszenek. A mániás periódusaimban lehet hogy nem lennék oda értük.
2007.03.14 08:09:55
A kiállításod kissé "borongós" lesz, de sajna ma ilyen az élet és a környezet. Folytasd!!!!
2007.03.14 10:35:20
Nem tom, jó, de nem gy?z meg, csak ismételni tudom, amit a 2007.02.02- kor feltöttött képnél írtam az egy kaptafáról. Van egy módszered, képkészítési módod és az rá van húzva bármire, sajnos, bármire, így az egész modoros, maníros, el?re látható és mivel felületi jegyek vannak ótómatice alkalmazva, üres a dolog. A kép el?terében lehetne bármi lepukkant dolog, a kép ugyanúgy "m?ködne", lepukkant ház, ember, állat, ótó stb. Olyan, mintha az orvos minden betegségre ugyanazt a receptet írná fel. Vagy mintha lenne egy kész fotósablon, amibe csak be kell illeszteni a dolgokat. Mint a régi m?termekben a különböz? hátterek, táj, szobabels?, karton repül?gép stb., csak a fejek és az alakok változnak az el?térben. De ez persze csak az én hüje hihi irreális elvárás- és ízlésrendszeremben van így. Ett?l még lehet ez a világ legjobb, legközkedveltebb fotója/sorozata/kiállítása stb.
2007.03.14 11:26:09
Gyuri az a veszély nyilvánvalóan fennáll amit mondasz, én azt mondom, ezt csak úgy lehet kiküszöbölni, ha csináltatunk Tomee-val százat, kifikázunk ötvenet, de a maradék biztosan durranni fog! Hihi
2007.03.14 11:26:54
Gyurival értek egyet. Téma nélkül tényleg mesterkéltek, manírosak ezek a képek. Akkor kezdj el effektezni egy képet, ha anélkül is megállja a helyét. Vagy gondolkozz el?re, hogy mit akarsz rajta módosítani, és ahhoz csinálj képet. Ebben a képben semmi izgalmas nincs. Komponálj jobban, keress jó néz?pontokat, stb. Mint a kid?lt oszloposnál. Próbáld meg tartalommal feltölteni ?ket, ha már ragaszkodsz a formához. Bár nekem a forma sem tetszik. Sokkal jobb eredményt érnél el, ha egy boxgépbe f?znél diát és negatívként hívatnád el?. A hatás hasonló, de mégis szebb.
2007.03.14 11:47:16
Tóni: most nem értek veled egyet. Nem a mennyiségen múlik a dolog, legalábbis, régen rossz, ha azon. Persze, nagyobb számból több jó kép jöhet össze, de pl. magadról is tudhatod, kérdeztük is a kiállításod kapcsán, hogy nálad pl. viszonylag kevés anyagból jött össze a dolog, tehát eleve jobban készre nyomod, és szerintem ez a fontos. Én Tomeenál a szemléletmódot látom hmm..., nem hibásnak, de az én mércémmel mérve: rossz útnak, nem túl gyümölcsöz?nek, a maga szempontjából. Ha ezzel megelégszik, hogy ótómatában gyártja a dolgot, akkor a büdös életbe nem jön össze egy jó kép sem, csináljon bár több ezret, vagy max. véletlenül, de az nem jó. Szerintem a dolognak fejben kéne rendben lenni. De persze ez nem azt jelenti, hogy folyton agyalás stb., mert attól függ?en, ki, milyen irányban indul el, nagyon nagy szerepe van az ösztönnek, intuíciónak, véletlennek is. Is. Persze van olyan kivételen tehetség, aki matthüje, de intuícióban zseni, minden bejön neki. Itt, sajna, nem ez van, szerintem.
2007.03.14 12:46:19
Én sem értek egyet Tónival. Sokkal kimunkáltabbnak kéne lenni a tartalomnak. S?t! Lennie kellene.
Nálam akkor m?ködik a kép, ha a tökéletes technikai megvalósításon túl van benne valami izgalmas. Kérdéseket vet fel. Visszamész többször, hogy miért is. Nem tudod mit?l, de kiráz a hideg. Ez a kép nagyon kevés ehhez. Az effekt csak rátesz, mert a kép semmilyen, és csak látszani akar valamilyennek.
Nálam akkor m?ködik a kép, ha a tökéletes technikai megvalósításon túl van benne valami izgalmas. Kérdéseket vet fel. Visszamész többször, hogy miért is. Nem tudod mit?l, de kiráz a hideg. Ez a kép nagyon kevés ehhez. Az effekt csak rátesz, mert a kép semmilyen, és csak látszani akar valamilyennek.
2007.03.14 12:49:39
Kissé félre értettétek a nennyiség-min?ség kérdést! Az összerakható stílusú és egymás mellett ható képek kiválogathatósága miatt mondom a mennyiséget, az ember óhatatlanul csinál ezt is azt is, s közben nem tud igazán válogatni, csak a végén. Az én kiállításomnál is az utolsó héten maradtak ki olyan képek, amit már egy éve az egyik f?darabnak gondoltam. Ma is kedvencem de nem arról szólt, amir?l a többi. Márk Te tudod a legjobban a korház kapcsán, hogy nem mindig rakhatók össze dolgok. Ez a setét kret egyfajta dizájn is elismerem, ami olykor sz?kíti a tartalmi lehet?ségeket, ezért sikongattam régebben a "szép" képeknél, hogy ott ne eröltesse Tomme annyira. De itt b?ven belefér, és nem tehetünk róla, ha úton útfélen ebbe botlunk ma Magyarországon. Igaz leht, hogy én sér?lt vagyok, mert engem meg a romos épületek vonzanak!
2007.03.14 13:14:57
Engem is vonzanak a romos épületek, lepusztult dolgok. És tényleg folyton ebbe boltunk. Tehát ismer?s látvány. S?t unalmas. És ez a kép nem tesz hozzá semmit. A kereten kívül. Ami ugye nem tartalmi elem... Megállok az útszélen és kikattintok a kocsiablakon érzésem van.
Igen ez van Magyarországon, ezt látja mindenki. Rakja hozzá a fotós az ? saját pluszát. Találjon érdekesebb néz?pontot, perspektívát, témát. Ez nem érdekes.
Igen ez van Magyarországon, ezt látja mindenki. Rakja hozzá a fotós az ? saját pluszát. Találjon érdekesebb néz?pontot, perspektívát, témát. Ez nem érdekes.
2007.03.14 14:27:38
Ne haragudj Tomee ez off és csak egy mondat: Nem vagyok benne biztos hogy "ez van Magyarországon, ezt látja mindenki". Egyrészt nem csak Magyarországon, másrészt nem csak ez. (Sztem) Ez attól függ ki mire fogékony, ki mit lát meg (és a megszokottól távolit sokkal könnyebb izgalmasnak látni). Tudom h ez nagyon nem tartozott a témához, de ez jutott eszembe.
2007.03.14 14:42:50
meszesz: egyesszünk meg abban, és ez szerintem empirikusan, fotók tucatjaival és megfigyeléssel és személyes benyomással is alátámasztható, hogy ez a mi káeurópai tájékunk, balkánunk, és azon belül Magyarország nagy részt, f?leg romos, lepusztult, elaggott, lerohadt, szétmállott, szétrozsdált stb. tárgyakkal, épületekkel és emberekkel (sajna) van tele. Menj végig akár az Andrássyn, Váci uccán, ilyen frekventált helyeken is. Lepusztult és koszos. Mindenhol az id?, az évek nyomait látod. Vannak szép állapotú cuccok, újak is, szép utcák stb., de az arányuk az egészhez képest elenyész?, kicsi, csekély. De ez persze nemcsak Mo., hihi, szül?helyem, Kárpátalja és Ukrajna jóval durvább hely. És ez még fokozható. Tarkovszkij filmjeiben élünk nagyjából. Az a meglep?, amikor nem, ami nem ilyen. Persze, nem csak ez van. De ez szerintem er?s. Én legalábbis mindig látom és érzem. Mert ez mondjuk nagyon fotogén, az id? nyoma. De meglennék nélküle sajnos, nagyonis.
2007.03.14 15:01:51
jól büfizel tségy, kb. hasonlót gondolok. engem legalább annyira zavar az új, ami szervetlenül kapcsolódik a régihez, a másik újhoz, önmagához. és szeirntem leginkább ez jellemzi kishazánkat. mert lepuki házak mindenütt vannak, lepuki negyedek, kosz, még ennél jóval nagyobb kosz is. de ez a fajta gondolati káosz, koncepciótlanság, összevisszaság, logikátlanság, és mindezek összes következménye nekem tipikusan magyar találmány. engem sokkal jobban bosszant egy randa és béna új bevásárlóközpont a belvárosban, mint egy lepukkant régi ház. amiben maxim. egyetértek, az a fotogenitás, ami ezzel összefügg. Bp. az id? nyoma, lenyomata, sebei miatt tényleg jól fényképezhet?, míg pl. Bécs állítólag sehogyan sem. ("A tér elhasznált id?" - E.M.)
2007.03.14 15:14:43
Nagyjából ezzel már így rendben vagyok ((Persze csak Európáról beszéltünk akkor...)). De én személy szerint utálok sírni (ett?l még jól megy néha). Nem akarom definiálni, hogy mi a jó, mi a rossz, egyszer?en elfogadni próbálom. F?leg amióta azt érzem, h tök mindegy, hol vagyok, MINDENKI sír. Az is, aki ott lakik, ahol én csak szeretnék, ? meg az én lakhelyemet tartja jónak, meg én is, aki meg ott lakom, amit mások áhítoznak... akkor meg mi értelme az egészenk? Kb ugyanannyira értelmetlen mint fölmagasztalni, érdemein túl. Nem tudom, mindegy.
2007.03.14 15:16:16
Pabo: menjél Bulgáriába ott ugyanez még hányadékabb módon van sztem. Amúgy egyetértek.
2007.03.14 15:25:46
ja, persze, nem mondom, hogy másutt nincs összevisszaság, fejetlenség, ízléstelenség. de szerintem a környéken ez ránk jellemz? a leginkább. és az ízléstelenség milyensége is jellemz?, pl. a jó kis új építés? rózsaszín? házaink agyatlan beltérrel, össze nem ill?, de önmagukban is gusztustalan és drága bútorokkal. nekem ez a tipikus magyar ház.
2007.03.14 15:32:13
sztem több van normális házból, de kétségkívül az nem ennyire felt?n? :-), de mindegy nem gyötörlek Titeket a gumicsontommal:-) (mindenesetre meggy?z?désem h Bulgária etéren - elképeszt?en undorító összevissza pacsuli újépítés? szörnyedvények - durvább)
2007.03.14 15:34:14
Jaj az ízléstelenségr?l jut eszembe, valahol kis hazánkban láttam egyszer egy kerítésoszlopon ül?, élénksötétlila liba "szobrot". Szívszorító, hogy nem tudom a pontos koordinátáit...
2007.03.14 16:16:49
Balla András: Betonpillangó vagy Pink gardens. Abszolút a témába vágó könyvecske, érdemes megnézni. Antikváriumban sajna. Ilyen vicces, borzalmas házakat és mindenfélét fotózott, kertitörpék, porcelán izék stb.
2007.03.14 16:40:01
Köszi, srácok...!!! Igazán ennyire nem keresem a lepukkanást, mármint ilyen tudatosan, hogy én most lepukkanást fogok fotózni, de azért valóban el?fordul. De abban is van valami, hogy mindenhol belebotlik az ember fia és leánya.
2007.03.19 15:41:06
> míg pl. Bécs állítólag sehogyan sem
Ebben igazad van. Egyreszt ez jo, mert nem rossz itt elni (legalabbis a "rend" szempontjabol), masreszt fotos szemmel eleg szar ez nekem. Nekem kulonosen, mert elegge vonzodom a lepukkant helyekhez (fotozasilag).
Karoly
Ebben igazad van. Egyreszt ez jo, mert nem rossz itt elni (legalabbis a "rend" szempontjabol), masreszt fotos szemmel eleg szar ez nekem. Nekem kulonosen, mert elegge vonzodom a lepukkant helyekhez (fotozasilag).
Karoly
1945
Nádkúpok
Mező szekérrel...
- - -
- - -
- - -
Hullámok
-
Nagyvárad
- - -
Zalai pásztor portré "B"
Zalai pásztor portré
Két szék II.
Két szék I.
Rosszalló pillantásom...
(Fertő tó I.)
Szép n? lepukkant helyszínen
Lépcsőn
-