Objektív: | Gépváz: | Yashica MAT 124G | Film: | Delta 100 | |
---|---|---|---|---|---|
Érzékenység: | Expozíciós idõ: | Rekesz: |
Leírás: |
---|
2009.09.16 11:19:29
Finom játék a különbözõ felületekkel, struktúrákkal, határvonalakkal, tónusokkal. Egyben benne van a "mi lehet a lepel mögött" izgalma is. Jó a szerkesztés is, szokatlan, pontos. Az én monitoromon a fehér oszlop helyenként kiégettnek látszik, kár érte. Összességében tetszik.
2009.09.17 09:29:13
Én találnék érdekesebb vagy sokatmondóbb sarkot pl. a garázsomban. Ennek a képnek az a baja, hogy a lehetõségekhez képest nem mond semmit. Lehet olyan minimált készíteni egy szegény hely sarkáról, ami sokat elárul a hely tulajdonosáról.
Szeretnék emlékeztetni arra, hogy valaki közülünk készített padlás képeket. (Én is csak, azok még 6x9 cm-es negatívon vannak, a régmúltból.) Nos, egy ilyen minimálnak is legyen dinamika tartománya, brillanciája, tónusgazdagsága fekete-fehérben is. Sajnos ez itt hiányzik. Tessék megismételni ezt a felvételt de-luxe technikai kivitelezésben, önmagában is többet fog mondani a semmirõl az anyagszerûsége miatt.
Szeretnék emlékeztetni arra, hogy valaki közülünk készített padlás képeket. (Én is csak, azok még 6x9 cm-es negatívon vannak, a régmúltból.) Nos, egy ilyen minimálnak is legyen dinamika tartománya, brillanciája, tónusgazdagsága fekete-fehérben is. Sajnos ez itt hiányzik. Tessék megismételni ezt a felvételt de-luxe technikai kivitelezésben, önmagában is többet fog mondani a semmirõl az anyagszerûsége miatt.
2009.09.17 09:33:34
Lehet, hogy én sokkal minimálabbra vettem volna, az alsó szakadásokra koncentrálva.
2009.09.17 09:58:46
Igen nagyraértékelem Károly dokumentációs fáradozásait képeimmel kapcsolatban. Én ebbõl arra gondolok, hogy Károly kicsit megsértõdött volna a bírálatom miatt, pedig engem a jószándék, a jobbítás szándéka vezényelt.
Ismétlem, ilyen ócska sarkokról is lehet jó képet készíteni és nem kell példának felhozni más szerzõk más tárgyú képeit. A digitális korszaknak van egy olyan hátulütõje, ha valakinek rossz, olcsó monitorja van, képtelen jó képet készíteni, nekem is volt (van) ilyen idõszakom. Ezért hoztam fel saját gyakorlatomból azokat az igen régi próbálkozásaimat, amikor középformátumban egyszerû tárgyakról (szerintem) igen jó analóg képeket tudtam készíteni. Majd megkeresem ezeket a nagáimat (mert már nagyítógépem nincs) és megpróbálom valahogy beszkennelni azokat.
Ismétlem, ilyen ócska sarkokról is lehet jó képet készíteni és nem kell példának felhozni más szerzõk más tárgyú képeit. A digitális korszaknak van egy olyan hátulütõje, ha valakinek rossz, olcsó monitorja van, képtelen jó képet készíteni, nekem is volt (van) ilyen idõszakom. Ezért hoztam fel saját gyakorlatomból azokat az igen régi próbálkozásaimat, amikor középformátumban egyszerû tárgyakról (szerintem) igen jó analóg képeket tudtam készíteni. Majd megkeresem ezeket a nagáimat (mert már nagyítógépem nincs) és megpróbálom valahogy beszkennelni azokat.
2009.09.17 10:02:05
Dehogy sertodtem meg! Hisz nem is az en kepemrol van szo!
Krisz majd megsertodik, ha akar. Vagy nem. :))) (Egyebkent o nem tudja napkozben megnezni a hozzaszolasokat.)
Karoly
Krisz majd megsertodik, ha akar. Vagy nem. :))) (Egyebkent o nem tudja napkozben megnezni a hozzaszolasokat.)
Karoly
2009.09.17 10:20:53
Egyébként érdekes Ivánnak a digitális fotózás és a monitorok minõsége között vont párhuzama, illetve ennek a jelen képhez való kötõdése, továbbá az a megjegyzése, hogy lánykorában ilyen egyszerû tárgyakról KF-ben milyen jó képeket tudott készíteni. Vajon megnézte Iván a technikai adatokat?
2009.09.17 11:11:42
Néha azt gondolom, hogy talán az "Iván" nevem miatt kapok ilyen jellegû válaszokat.
Nos, ToZo válasza félreértésen alapul. Én az ide Károly által beidézett saját képeimmel kapcsolatban jegyeztem meg, hogy nem olyan régen, kicsi, homályos, ócska, CRT monitorral szemléltem saját képeimet és azokat én jónak láttam a rossz megjelenítõ eszközön. Nem az egész digitális vagy analóg technika megítélésérõl beszéltem, ha ez nem is tünt ki elég világosan. Látom a Yashica MAT-ot és továbbra is az a véleményem, hogy pláne a Yashica MAt-al, kiváló, brilláns, anyagszerû képeket lehet és kell készíteni ilyen egyszerû témáról is.
Nos, ToZo válasza félreértésen alapul. Én az ide Károly által beidézett saját képeimmel kapcsolatban jegyeztem meg, hogy nem olyan régen, kicsi, homályos, ócska, CRT monitorral szemléltem saját képeimet és azokat én jónak láttam a rossz megjelenítõ eszközön. Nem az egész digitális vagy analóg technika megítélésérõl beszéltem, ha ez nem is tünt ki elég világosan. Látom a Yashica MAT-ot és továbbra is az a véleményem, hogy pláne a Yashica MAt-al, kiváló, brilláns, anyagszerû képeket lehet és kell készíteni ilyen egyszerû témáról is.
2009.09.17 11:15:15
Nyilván ez egy kivágás egy nagy képbõl és talán azért vesztette el tónusgazdagságát, mert akárki, akármit mond a képen a függõleges gerenda kiégett, kimeszesedett, a talaj homályos.
Nyílván megvan az oka ennek, én a kivágásra gondolok.
Nyílván megvan az oka ennek, én a kivágásra gondolok.
2009.09.17 11:31:00
Itt valami nagy-nagy felreertesben fetrengsz! Ezen a listan es a keptarban (emlekezetem szerint) soha nem volt divat valakit a neve miatt cikizni. Ez nekem eleg rosszul esik, megmondom oszinten. Lehet, hogy vitazunk, lehet, hogy cikizunk, lehet, hogy viccelodunk, sot a lista/keptar fennallasa ota szamos anyazas is volt, de hogy valakit a neve miatt hatranyosan megkulonboztetnenk, ez bizony elegge meredek feltetelezes.
Akkor mit szoljon Milan - bocs, Milan, hogy elorangatlak! -, akinek a vezetekneve elegge "kinos"?!
(Szemelyes megjegyzes: en pl. nem szeretem a sajat nevemet, de nem erdekel, ugy vagyok vele, hogy ez egy azonosito adat, mint pl. az autok rendszama.)
Karoly
Akkor mit szoljon Milan - bocs, Milan, hogy elorangatlak! -, akinek a vezetekneve elegge "kinos"?!
(Szemelyes megjegyzes: en pl. nem szeretem a sajat nevemet, de nem erdekel, ugy vagyok vele, hogy ez egy azonosito adat, mint pl. az autok rendszama.)
Karoly
2009.09.17 11:54:32
Bocs, Iván, hogy a legutóbbi hozzászólásomban nem közvetlenül szólítottalak meg, hanem harmadik személyben beszéltem rólad, ez csak stiláris eszköz volt, egy hangos gondolkodás megjelenítése. A neveddel semmi bajom, továbbá egyszerû félreértés volt, hogy a digit fotózás és a monitor minõségének kapcsolatát ehhez a képhez kötöttem.
Ehhez a képhez szólva szerintem szépek ezen a képen a tónusok, az egyetlen hibája a mindkettõnk által felemlegetett fehér oszlop (az elõtér homályossága egyszerû mélységélességi kérdés szvsz), de 1. lehet, hogy a valóságban is ilyen volt, 2. a képtárba feltöltött képek mérete és minõsége eleve kizárja ilyen szigorú kritika lehetõségét, ami a részleteket illeti.
Ehhez a képhez szólva szerintem szépek ezen a képen a tónusok, az egyetlen hibája a mindkettõnk által felemlegetett fehér oszlop (az elõtér homályossága egyszerû mélységélességi kérdés szvsz), de 1. lehet, hogy a valóságban is ilyen volt, 2. a képtárba feltöltött képek mérete és minõsége eleve kizárja ilyen szigorú kritika lehetõségét, ami a részleteket illeti.
2009.09.17 13:34:27
Gondolkodtam én is a dolgon, és az jutott eszembe, hogy ha lágyabb papírra lenne nagyítva, talán nem égett volna ki a fehér. Akkor viszont -az amúgy is eléggé sovány- fekete menne át még inkább a szürkébe. Szóval az nem lenne jó. Tehát én megpróbálnám egy fokozattal keményebb papírra nagyítani, (mert nekem hiányzik a képbõl az igazi fekete) és a túl világos részt pedig plusz expóval (kitakarásos módszerrel) hoznám kicsit vissza. Persze lehet, hogy a negatív lett beszkennelve, nem tudom.
-
Máté
Játszótéri mesék IV.
Játszótéri mesék III.
Játszótéri mesék II.
Játszótéri mesék I.
Rodeo
-
Kelenfõd
Manó
-
-
-
-
-
Mojito
Apu, F5,6-ra állítsd a rekeszt
-
-